عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
استاد حوزه اخلاص، زمان شناسی، شناخت نیازهای جامعه مخاطب و تقویت ولایت را از شاخصه های موفقیت در تبلیغ برشمرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین  توکل با اشاره به رسالت سترگ مبلغان ماه محرم در هدایتگری مردم و نسل جوان ابراز داشت: مهم ترین نکته ای که مبلغان باید به آن توجه کنند توجه به مساله اخلاص و کار برای خداست چرا که اگر این طور شد ، لاجرم سخن آن ها نیز بر دل مخاطبان می نشیند.
وی همچنین با تاکید بر این که در امور تبلیغی باید به نیازها و اقتضائات زمانه مردم توجه کرد، گفت: وعاظ و سخنرانان باید شرایط و نیازهای مردم را درک کنند؛ به این معنی که گاهی طرح مباحث اخلاقی و خانوادگی در جلسه سخنرانی لازم است و گاهی نیز مشاهده می شود که مباحث مطروحه بسیار علمی و عالی است اما کشش و ظرفیت مخاطب وجود ندارد.
وی یادآور شد: البته در عین حال باید مراقب بود که مبادا سطح سخنرانی ها بی جهت پایین آورده شود بلکه لازم است معجونی از امور عادی و مباحث عالی در آن استفاده شود.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر تلاش برای تقویت نظام و رهبری در سخنرانی ها و برنامه های تبلیغی است چرا که با این کار هدف و توطئه دشمنان خنثی می شود.
وی افزود: بی شک رهبری رکن رکین نظام اسلامی است و دشمنان نیز با توجه به این واقعیت در تلاش برای ضربه زدن به آن هستند.
استاد توکل ادامه داد: آنچه ضرورت دارد این است که باید اهمیت و جایگاه ولایت فقیه برای همه مردم به خوبی روشن شود و جامعه بداند چرا دشمنان این قدر با مساله ولایت مخالفت و دشمنی دارند.
وی بر لزوم تقویت بصیرت دینی مردم در محافل حسینی تاکید کرد و گفت: روح حماسه عاشورا باید در این محافل ساری و جاری باشد و توده های مردم و به خصوص نسل جوان با اهداف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) به خوبی آشنا شوند.

 
منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین