عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
سركنسول ايران در كربلا با اشاره به برگزاري دومين جلسه ستاد اربعين در كربلا گفت: ‌سفير ايران در بغداد، بعد از اين جلسه در ديدارهاي جداگانه با مقامات عراقي، تسهيل امور مربوط به سفر زايران ايراني در ايام اربعين را دنبال كرد.
عقیق:آقاي ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با اشاره به برگزاري دومين جلسه ستاد اربعين ويژه كربلا گفت: در اين جلسه كه مهندس دانايي فر سفير جمهوري اسلمي ايران در بغداد و ساير مسئولان امر حضور داشتند، جديدترين برنامه ها براي تسهيل سفر زايران ايراني در ايام اربعين مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي افزود: در اين جلسه موضوعات مهمي چون انتقال زايران از مرزها به شهرهاي زيارتي و بالعكس، اسكان، تغذيه، خدمات درماني و مسائل امنيتي بررسي شد .
سينيان به ديدارهاي جداگانه سفير ايران در بغداد با استاندار و مسئولان عتبات مقدسه در كربلا اشاره و تصريح كرد: تعداد زيادي مسجد، مدرسه و زمين براي اسكان زايران مشخص شده كه با توجه به حجم بالاي زايران اربعين، نيازمند تعامل دو سويه بين مقامات ايراني و عراقي هستيم.
وي يادآور شد: ‌ستاد مركزي اربعين با مشاركت حداقل 27 نهاد و ارگان در سازمان حج و زيارت در تهران تشكيل شده و در عراق نيز اين كميته زير نظر سفير ايران در بغداد تشكيل شده است كه در اين كميته، علاوه بر سفير، سركنسولهاي ايران در شهرهاي كربلا، نجف و بصره، نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شركت عمليات شمسا و همچنين هلال احمر، كميته امداد و ساير نهادهاي ايراني و مرتبط در عراق حضور دارند و اين ستاد، ماموريت هماهنگي با مقامات عراقي و سرپرستي كارهاي مربوط به زايران ايراني در ايام اربعين را عهده دار است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین