عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
آیت‌الله جوادی‌آملی:
آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: مسلمانان اعم از حوزویان و دانشگاهیان باید به این فکر باشند که حرمین از دست آل سعود آزاد شده و بین‌المللی شود.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که «طبق گفته‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه کعبه در اختیار سلطان حرم نیست» گفت: آل سعود باید بداند که کعبه همانند اهرام مصر نیست و کعبه مطاف و قبله مسلمین است و شب و روز با کعبه کار داریم.

وی با بیان این‌که «زندگی ما با کعبه سر و کار دارد» اظهار کرد: مرگ و زندگی ما با خانه خدا عجین شده است و ما تا زنده‌ایم با او هستیم و بعد از مرگ نیز با کعبه هستیم.

این مرجع تقلید گفت: آل سعود که داعیه خادم الحرمین بودن را دارد در روز روشن به کشور مسلمان و فقیر یعنی یمن حمله کرده است. غالب خدمات عربستانی‌ها را یمنی‌ها ارائه می‌کردند و بسیار مردم خوبی هستند و این در حالی است که آنها در روز روشن به این کشور تجاوز کردند.

وی با اشاره به این‌که «کعبه در اسارت است و باید آزاد شود» گفت: حجاج در منا شهید گونه جان باختند، به جانباختگان واقعه منا گفتند که دیه پرداخت می‌کنند و باید حقوق این جانباختگان مانند دیه شبه عمد لحاظ شود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور مسلمانان با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در موسم حج ادامه داد: مسلمانان اعم از حوزویان و دانشگاهیان باید به این فکر باشند که حرمین از دست آل سعود آزاد شده و بین المللی شود.

وی با اشاره به دفن کردن اجساد جانباختگان حادثه منا بیان کرد: انسان است که به زمان و مکان شرف می‌بخشد، قداست روح در سرزمین وحی کم نیست و کسانی که جانباختگانشان در سرزمین وحی به خاک سپرده شدند نگران نباشند.

آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: باید تلاش و کوشش تا آخرین نفس باشد که پیکر جانباختگان به کشور بازگردانده شود و اگر میسر نشد بازماندگان نگران نباشند چرا که جانباختگان در سرزمینی ویژه به خاک سپرده می‌شود و بزرگان بسیار و انبیا در این سرزمین دفن شده‌اند. 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین