عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
برگزارکنندگان شب شعر «بر آستان اشک» در گفتگو با عقیق؛
مدیر فرهنگسرای اندیشه گفت: یکی از رسالت های اصلی برنامه بر آستان اشک، معرفی و شناساندن شاعران توانا و گمنامی است که در مدح حضرت سیدالشهدا (ع) شعرهایی را سروده اند.

عقیق : سجاد نوروزی، مدیر فرهنگسرای اندیشه، در گفتگو با عقیق ضمن اشاره به سابقه شکل گیری ایده برگزاری شب شعر «بر آستان اشک» گفت: شعر بلندی از محمود حبیبی کسبی که هفتاد و دو بیت است را خواندم و تحت تاثیر قرار گرفتم. از طریق رسالت بوذری، با حبیبی کسبی آشنا شدم و در جلسه ای که سال گذشته با یکدیگر داشتیم، ایده اولیه برگزاری شب شعر آئینی «بر آستان اشک» شکل گرفت.

نوروزی با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه سال گذشته، اظهار داشت: بر همین اساس امسال هم این شب شعر آئینی را برگزار کردیم. البته قرار بود کارهای جدیدتری را انجام دهیم اما به دلیل اینکه ماهیت برنامه تحت تاثیر قرار نگیرد، برای حفظ تازگی و بکری شب شعر، برنامه را مانند سال گذشته برگزار می کنیم.

نوروزی به دعوت از شاعران جوان و کمتر شناخته شده در برنامه های بر آستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته شعرایی را دعوت کردیم که معمولا به عنوان شاعر آئینی شناخته شده بودند. اما امسال در کنار تعدادی از شاعران برجسته و شناخته شده، شعرایی را دعوت کرده ایم که شاعر آئینی شناخته نمی شوند اما شعر آئینی دارند.

به گفته مدیر فرهنگسرای اندیشه، شب شعر آئینی بر آستان اشک در دو دوره پنج روزه برگزار می شود که شامل پنج شب آخر ماه ذی الحجه و پنج شب اول ماه صفر خواهد بود.

 

انسجام موضوعی در شب های شعر آئینی

محمود حبیبی  کسبی، دبیر شب های شعر «بر آستان اشک»، با اشاره به برگزاری این برنامه تا 22 مهرماه با حضور شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام، گفت: در این شب ها شاعرانی همچون علی انسانی، غلامرضا سازگار، محمدعلی مجاهدی، سعید بیابانکی، سیدحمیدرضا برقعی، محسن عرب خالقی، نادر بختیاری و قاسم صرافان به شعرخوانی می پردازند.

حبیبی کسبی با تاکید بر لزوم انسجام موضوعی در این شب شعر آئینی اظهار داشت: قرار بر این است که در شب شعرهای «بر آستان اشک» شاعران در هر شب با موضوعی خاص شعرخوانی داشته باشند. بر همین اساس شاعران در شب اول به موضوع حضرت مسلم و اصحاب سیدالشهدا (ع)، شب دوم موضوع حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، شب سوم موضوع حضرت علی اصغر (ع)، شب چهارم موضوع حضرت علی اکبر (ع) و شب پنجم موضوع حضرت ابوالفضل العباس(ع) خواهند پرداخت.

دبیر شب های شعر «بر آستان اشک» یادآوری کرد: این برنامه هر شب از ساعت 18 تا 20 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه و در دو بخش شعرخوانی و مداحی برگزار می شود و در هر شب به یکی از حاضران به قید قرعه هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین