عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
در آستانه عزای حسینی صورت میگیرد
کارشناس پژوهش های کاربردی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از انتشار مجموعه ده جلدی کتاب‎های کاربردی "هیئت" خبر داد.
عقیق: مهدی نصر اصفهانی، در جمع خبرنگاران با بیان این که تشکل های مردم نهاد نقش بی بدیلی در حکومت‌ها ایفا می‌کنند، گفت: هیئت های مذهبی از جمله سازمان های مردم نهادی هستند که هم از جهت سابقه و هم از جهت ارتباط با کانون های جمعیتی و منابع انسانی بی نظیر هستند.
وی ادامه داد: در کشور بیش از 90 هزار هیئت مذهبی در حال فعالیت می باشند، و لذا تحقیق و پژوهش در امر هیئات مذهبی و تقویت نقاط مثبت و رفع یا کاهش آسیب های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نصر اصفهانی با اشاره به این که هیئات مذهبی مهم‌ترین و موثرترین مرکز دینی شیعه به منظور توسعه و گسترش فرهنگ ناب تشیّع هستند، گفت: طبیعتاً تربیت مدیرانی لایق و کارآمد می تواند به تحقق این امر کمک شایسته ای کند، و لذا انتشار مجموعه کتاب های کاربردی ویژه مدیران هیئات مذهبی در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گرفت.
وی ادامه داد: منظور موضوعاتی که مدیران تشکل های دینی به ویژه هیئات مذهبی با آن روبرو هستند، شناسایی و مورد رصد قرار گرفت و ده موضوع کلیدی استخراج شد.
کارشناس پژوهش تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: مدیریت در هیئت، ایمنی و حوادث، اطعام در هیئات مذهبی، کاربرد رسانه در هیئت، امنیت، مشارکت سیاسی، کودک و نوجوان، بهداشت، بودجه و اعتبارات و خانواده از جمله این موضوعات است که به منظور بهره مندی مدیران هیئات مذهبی ارائه می‌شود.
وی با بیان این که این موضوعات در قالب مجموعه کتاب های کاربردی هیئت منتشر می شود، افزود: متون این کتاب ها در حال تدوین است و مجموعه کامل آن تا پایان سال منتشر خواهد شد.
نصر اصفهانی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه محرم سه جلد از این کتاب ها با موضوعات "100 نکته مدیریتی در هیئات مذهبی"، " ایمنی و حوادث در هیئات مذهبی" و "سلامتی و بهداشت در هیئات مذهبی"منتشر و بین مدیران هیئات مذهبی توزیع می شود، افزود: رویکرد علمی در محتوای مجموعه کتاب های هیئت در نظر گرفته نشده و صرفاً جنبه‌های کاربردی مدّ نظر بوده است.



منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین