عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
در اجلاس پیرغلامان حسینی عنوان شد؛
محمدرضا سنگری در نشست علمی آموزشی فرصت ها و مسئولیت های مداحی در سیزدهمین اجلاس پیرغلامان گفت: در مداحی عناصری مختلفی وجود دارد ولی مهمترین عنصر خودِ مداح و ذاکر است.
عقیق:در اولین روز سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در شیراز برگزار شد، نشست علمی آموزشی با موضوع «فرصت ها و مسئولیت های مداحی» برگزار شد.

در این نشست افرادی چون دکتر محمدرضا سنگری، عاشورا پژوه و پژوهشگر حوزه ادبیات، دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی، نویسنده، و دکتر محمود شیشه گر رئيس بخش گوش و حلق و بيني دانشگاه شيراز  در خصوص مباحثی مثل آسیب های مداحی، توجه به مضمون و محتوا در مداحی، بررسی منویات رهبر معظم انقلاب در مدح و مرثیه سخنرانی کردند.

سنگری در این نشست با اشاره به مهم ترین عناصر در مداحی گفت: در مداحی عناصر مختلفی وجود دارد  که مهمترین آنها عنصر مداح و ذاکر است.

وی افزود: قیام کربلا چهار ضلع دارد که ذاکر باید آنها را بشناسد. این چهار ضلع عبارتند از معرفت و دانش، سوگ و مرثیه، حماسه و عرفان.

شفیعی سروستانی هم که از دیگر سخنرانان این مراسم بود گفت: خداوند ایام، اشخاص و اشیا نشان شده ای دارد که از آنها می توان به عنوان امر مقدس یاد کرد. مقدس سازی کار بشر نیست بلکه کار خداست که قداست می بخشد. امر و مکان و زمان مقدس مجال ارتباط با ساحت قدس الهی را بیشتر فراهم می کند. ایام محرم از جمله ایامی است که مجال ارتباط بهتر انسان با خدا را فراهم و توبه را سهل الوصول می کند.

شیشه گران هم در این مراسم به عنوان یک پزشک متخصص در مورد نگهداری و مراقبت از حنجره و صوت و صدا صحبت های علمی و پزشکی کرد.
اجلاس پیرغلامان، با حضور ۷۰۰ مهمان از سراسر کشور و همچنین پیرغلامانی از ۱۹ کشور دنیا از دیروز در شیراز آغاز شده و امروزهم (پنجشنبه ۱۶ مهر ماه) مراسم اختتامیه آن به پایان می رسد.
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین