عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
ابوترابی فرد:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی فاجعه منا را در تاریخ بی‌نظیر دانست و گفت: این فاجعه آغازی برای تحولات دنیای اسلام و فرود آمدن رحمت الهی بر اهل ایمان و غضب بر دشمنان خدای متعال است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در بزرگداشت قاریان درگذشته فاجعه منا، این عزیزان را مهاجر الی‌الله به معنی واقعی دانست و گفت: قاریان قرآن و جوانان عزیزی که در این فاجعه دلخراش عروج کردند افتخار داشتند که در مسابقات بین‌المللی صاحب عنوان باشند. حاج حسن دانش نفر اول مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، حاج محسن حاجی حسنی کارگر مقام اول مسابقات بین‌المللی مالزی، حاج محمد‌سعید سعیدی‌زاده که در خدمت پدر بزرگوار این شخصیت ملکوتی و قرآنی هستیم، حاج امین باوی که 40 روز قبل پدرش به ملاقات خدا شتافت و او هم در روز عید قربان به ملاقات فرزندش آمد، حاج فؤاد مشعلی که از دیار خوزستان سرزمین نور و شهادت است در این فاجعه به ملکوت اعلی پرواز کردند.

وی حادثه منا را در تاریخ حادثه‌ای استثنایی دانست و گفت: تاریخ اسلام سرزمین وحی و تاریخ ایران اسلامی این حادثه را فراموش نمی‌کند و بدون تردید این حادثه سخت که دل‌های همه مسلمانان را مجروح و دیدگان را اشک‌بار کرد آغازی برای تحولات دنیای اسلام و فرود آمدن رحمت الهی بر اهل ایمان و غضب بر دشمنان خدای متعال است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به چهره‌های نورانی جان‌باختگان فاجعه منا گفت: اگر به چهره‌های نورانی و بدن‌های مجروح جان‌باختگان مهاجر الی الله نگاه کنیم نور و جلوه‌ای از عظمت حق را می‌بینیم. اینها نویدبخش رحمت الهی برای آن بندگان وارسته و برای خانواده‌های عزادار آنان است و در عین حال اگر به چهره کسانی که در خلق این حادثه نقش داشتند بنگریم سیاهی و تاریکی می‌بینیم. اینها دور از رحمت خدا هستند و اگر بر چهره امت اسلام نگاه کنیم فضای جدیدی می‌بینیم برای فهم دیگری از اسلام. کسانی به نام اسلام در برابر اسلام ایستادند و در کشتار خیل عظیم خواهران و برادران اهل سنت ایرانی، مصری، افریقایی عرب و عجم نقش داشتند نشان دادند که هیچ رابطه‌ای با اسلام ندارند و دست‌شان در دست بیگانگان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح خصوصیات مهاجران الی‌الله گفت: آنچه در قرآن آمده مهاجرالی الله انسانی است که در راه خدا قدم برمی‌دارد نه برای نفس و دنیا. قدمی که برمی‌دارد برای انجام وظیفه است. امام راحل همه عمرش را برای خدا سپری کرد پس در تمام عمر مهاجر الی الله بود. این جان باختگان هم مهاجر الی الله بودند، زیرا انجام حج را وظیفه خود دیدند و برای آن از خانه بیرون رفتند. این قاریان قرآن برای فهم قرآن و دین هجرت کردند و عمر خود را در این راه سپری کردند، اینها مهاجر الی الله هستند. من به پدر آقای سعید سعیدی‌زاده می‌گویم فرزندش برای فهم و تبلیغ قرآن در جوانی تلاش کرد پس او مهاجر الی الله است و خانواده‌های این عزیزان هم مهاجر الی الله هستند.

وی خیل عظیم زائران بیت‌الله الحرام را مهاجر الی الله دانست و گفت: زائران خانه خدا هنگامی که در عرفات تا غروب آفتاب وقوف می‌کنند و از آنجا به مشعر و از مشعر به منا هجرت می‌کنند اینها مهاجر الی الله هستند.

ابوترابی‌فرد مصیبت وارده شده بر خانواده‌‌های درگذشتگان را بسیار جان‌کاه دانست و گفت: فقط قلب مصیبت‌زده این خانواده‌ها می‌داند که تحمل این فاجعه چقدر سخت است، اینها منتظر بودند که مسافرشان بازگردد و از مهاجر الی الله با برگزاری جشن استقبال کنند، اما آل‌سعود جشن آنها را به عزا تبدیل کرد و امیدوارم خداوند آل سعود را در عزای دائم قرار دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرگ فرزند جلوی چشمان پدر در فاجعه منا گفت: آقای اوحدی رئیس سازمان حج می‌گفت: چندی پیش به دیدار فردی به نام آقای درستکار رفتیم. وی می‌گفت: فرزندم به روی زمین افتاد من هم به روی او افتادم اما فرزندم برای اینکه من را نجات دهد دست‌هایش را دور من حائل کرد و اگر این کار را نمی‌کرد من هم جان می‌دادم. همچنین نقل کرده‌اند که در یک کاروان 30 خانم در سوگ همسرانشان عزادار بودند. نمی‌توان درک کرد که بر این خانم‌ها چه گذشته، حادثه بسیار سخت و جانکاه است و ما عظمت این حادثه را در قیامت و با دیدن مقامی که خداوند به این جانباختگان داده است و این خانم‌هایی که منتظر همسران خود بودند و یا خانواده‌های دغدار فاجعه می‌فهیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه خداوند بر خود لازم می‌داند این افراد را مورد بالاترین اکرام قرار بدهد، گفت: هنگامی که انسان به مقام مهاجر الی الله می‌رسد خداوند بر خود لازم می‌داند که او را مورد بالاترین اکرام قرار دهد و عمل او را مقبول کند. خدایی که حج را واجب کرده پاداش این حاجی را هم برخورد لازم می‌داند و این پاداش اجری استثنایی است. من به خانواده این عزیزان می‌گویم که اگر شما جایگاه عزیزان‌تان را در نزد خدا می‌دیدید هیچگاه اشک نمی‌ریختند و خدا را سپاس می‌گفتید.

وی با تقدیر از مسئولان سازمان حج گفت:‌ عزیزان سازمان حج در این ایام بسیار زحمت کشیدند و گاهی تا 15 ساعت در روز در سردخانه‌ها و کانتینرها به دنبال پیکرها می‌گشتند. پس از بیانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب راه برای شناسایی بدن‌های مطهر درگذشتگان هموار شده و به لطف خدا این گام‌ها تا شناسایی آخرین بدن مطهر ادامه دارد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین