عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور خبر داد؛
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور گفت: خيابان ها و ميادين شهرهاي كشور به نام شهداي قرآني مزين مي شود.
عقیق:حجت الاسلام حميد محمدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور، راه اندازي مجتمع هاي قرآني جديد در راستاي توسعه فرهنگ قرآن را از برنامه هاي شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور در سال جاري عنوان كرد.
وي از نامگذاري برخي از ميادين شهرهاي كشور به نام شهداي قرآني خبر داد و اظهار داشت:اگر در شهري ميدان قرآني وجود داشته باشد، جان باختگان قرآني حادثه منا در آن دفن شده و مرقدي براي آنان ايجاد مي شود.
حجت الاسلام محمدي هدف از اجراي اين طرح را توسعه فرهنگ قرآني و ايجاد نماد قرآني در شهرها ذكر كرد و اظهار داشت:در آبادان با توجه به ولايتمداري مردم و نقش آن در گسترش مذهب شيعه دروازه قرآن وجود ندارد.
دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور در خصوص دفن جان باختگان حادثه منا در آبادان نيز، گفت:تلاش مي شود با پيگيري و كمك مسئولان استاني و كمك نيكوكاران و خيران قرآني، مجتمع توسعه فرهنگ قرآني در كنار محل دفن آنان راه اندازي شود.
شايان ذكر است، هياتي از مسوولان و اساتيد قرآني كشور با عنوان اعضاي ستاد بزرگداشت قاريان مهاجر الي الله روز دوشنبه با خانواده هاي جان باختگان قرآني منا در آبادان ديدار و گفت و گو كردند.
اين هيات در سفر به آبادان با خانواده محمدسعيد سعيدي زاده، امين باوي و فواد مشعلي از گروه تواشيح باقرالعلوم (ع) كه در حادثه منا جان باختند، ديدار و گفت و گو كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین