عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کتاب «پندهای سعادت» سلسله‌ درس‌های اخلاق آیت‌الله شب‌زنده‌دار از سوی انتشارات دفتر نشر معارف راهی چاپ دوم شد.
عقیق: جلد اول کتاب «پندهای سعادت: سلسله درس‌های اخلاق آیت الله محمدمهدی شب زنده‏ دار» به کوشش حجت ‏الاسلام روح ‏الله شیرمهد از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.
مجموعه حاضر سلسله درس‌های اخلاق و دغدغه‌های آیت الله محمدمهدی شب زنده دار جهرمی است که در سال‌های اخیر بیان شده است.
محور سخنرانی‌های وی، آیات و روایات اخلاقی و بیان حکایات شنیدنی از سیره علمای بزرگ شیعه است که برای مشتاقان معارف الهی خواندنی خواهد بود.
این مجموعه شامل 43 درس است که در چهار فصل موعظه‌های قرآنی، توصیه‌های پیامبر(ص) به امیرالمومنین(ع)، درس آموزی از خاندان عصمت و طهارت(ع) و نعمت‌هایی برای رسیدن به تعالی تنظیم شده و در پایان کتاب مجموعه ای از کلمات قصار استاد ـ که از سخنرانی‌های او استخراج شده ـ برای تأکید بیشتر آمده است.
گردآورنده سعی کرده است مستندات سخنان این استاد حوزه علمیه قم را در پاورقی ذکر کند و در پایان هم برخی از شخصیت‌هایی که استاد در کتاب نام می‌برند و مخاطبان آشنایی کمتری با آنها دارند، معرفی شده‌اند.
چاپ دوم کتاب «پندهای سعادت»، در 468 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 500 نسخه و قیمت 16000 تومان به جامعه فرهنگی و دینی عرضه شده است.
آیت‌الله محمد‌مهدی شب‌زنده‌دار فرزند آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار جهرمی (از شاگردان حضرت امام خمینی) و نواده‌ مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامحسین شرعی شیرازی است که پای درس اساتیدی چون حضرات آیات مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری یزدی، مرحوم حاج میرزا جواد تبریزی، حاج شیخ حسین وحید خراسانی و حاج آقا موسی شبیری زنجانی بوده است.
وی هم اکنون عضو فقهای شورای نگهبان، شورای عالی حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و همچنین طرح نوین آموزش دروس خارج حوزه علمیه قم در مؤسسه آموزشی ـــ تحقیقاتی بقیه الله‌ الاعظم(عج) تحت اشراف و مدیریت وی اجرا می‌شود.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین