عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
در آستانه ایام محرم‌الحرام، استان فارس و دو شهر شیراز و لارستان، میزبان سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به‌عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی است که 110 میهمان خارجی در آن حضور خواهند داشت.
عقیق:دبیر ستاد سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی لارستان در این خصوص گفت: مردم ولایت‌مدار لارستان در دهه اول محرم اجتماعات بزرگی خلق خواهند کرد و این شور و شعور را در اجلاس حسینی به نمایش خواهند گذاشت.
علی پیروز یادآور شد: مردم لارستان همیشه و در همه حال پای کار و رو به پیشرفت هستند و در کارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و معنوی خوش خواهند درخشید و این مهم را در اجلاس حسینی به درستی نشان می‌دهند.
وی با بیان این‌که «مقدمات برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی مهیا شده است» افزود: از امروز(یکشنبه 12 مهرماه) لار آماده پذیرایی از ۱۱۰ مهمان داخلی و خارجی است و ۸۰ خبرنگار و عکاس این رویداد بزرگ مذهبی و معنوی را پوشش خبری خواهند داد.
پیروز ادامه داد: حضور نویسندگان، شعرا، مداحان، علما، هنرمندان در اجلاس پیرغلامان بستری فراهم می‌کند تا توانمندی‌های لارستان عرضه و ارائه شود.
دبیر ستاد اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی لارستان با بیان این‌که «علمای اهل سنت نیز در این برنامه حضور دارند» گفت: تقریب مذاهب و وحدت در لارستان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حرف اول را می‌زند و این مهم را در اجلاس پیرغلامان حسینی به‌شکل منسجم نشان خواهد داد.
وی بیان کرد: انقلاب ما و مسلمانان هرچه دارند از قیام ابا عبدالله‌الحسین(ع) است و لذا حرکت در این مسیر و هزینه‌های انجام شده، قطعا باعث توسعه معنوی و نفوذ عقاید مذهبی و وحدت شیعه و سنی در بین مردم می‌شود و این از برکات این اجلاس است.
پیروز تعداد مهمانان خارجی در این‌دوره از اجلاس را ۲۵ نفر عنوان و اضافه کرد: این تعداد مهمانان خارجی از ۱۷ کشور در این اجلاس حضور دارند.
وی با بیان این‌که «لارستان آماده خلق بزرگ‌ترین حماسه فرهنگی است» گفت: پیرغلامان حسینی طلایه‌داران وصل امت اسلامی به اهل‌بیت(ع) هستند.
پیروز ادامه داد: اسلام به محرم زنده است و عاشورا یک حادثه بزرگ و به‌یادماندنی در تاریخ همه ملت‌هاست.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین