عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
حجت‌الاسلام شجونی:
آیت‌الله خوشوقت مانند آیت‌الله مدرس، سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌دانست. علما هرکدام به‌نحوی از نظام اسلامی حمایت می‌کنند اما هدف همه آنها ساختن انسان است.

عقیق: حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفتگویی  با اشاره به این‌که برخی از علما به عرفان گرایش پیدا کرده و رسالت انسان‌سازی را برعهده می‌گیرند، گفت: هنر انسان‌های بزرگی مانند آیت‌الله شاه ‌آبادی، آیت‌الله بهجت و آیت‌الله مجتهدی انسان‌سازی بود و آیت‌الله خوشوقت هم در همین مایه بود.

وی در ادامه این مطلب بیان داشت: علمای ربانی انسان‌هایی بودند که توانستند نفوذ بصیرتی را در بین جوانان کشورهای اسلامی ایجاد کنند و آیت‌الله خوشوقت در تهران انسان‌های بسیاری را تربیت کرد.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی با تأکید بر این‌که آیت‌الله خوشوقت مانند آیت‌الله مدرس، سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌دانست، اظهار داشت: علما هرکدام به‌نحوی از نظام اسلامی حمایت می‌کنند اما هدف همه آنها ساختن انسان است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران بصیرت را بالاترین درجه عرفان دانست و گفت: آیت‌الله خوشوقت با ولی فقیه همگام بود و از اولی‌الامر اطاعت می‌کرد.


منبع: رسا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین