عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله با حضور جامعه قرآنی سه شنبه شب در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار می شود.
عقیق:در پی فاجعه منا و از دست دادن پنج نفر از قاریان و موشحان جمهوری اسلامی ایران، مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله به همت ستاد بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله و با حضور مسئولان، اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و خانواده های جان باختگان قرآنی برگزار می شود.
در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره از دست رفتگان قرآنی حادثه منا برگزار می شود، قاریان بین المللی و ممتاز کشور و گروه های تواشیح به اجرای برنامه می پردازند و همچنین سخنرانی، قرائت بیانیه جامعه قرآنی کشور و پخش کلیپ هایی از اعضای کاروان قرآنی که در حادثه منا جان خود را از دست دادند از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مراسم بزرگداشت است.
این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می شود.

* حضور مسوولان قرآنی در مراسم قاریان مهاجر
محمدتقی میرزاجانی رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن نیز با اشاره به مصوبات سومین جلسه ستاد بزرگداشت «قاریان مهاجر الی الله» گفت: هیاتی از مسوولان و اساتید قرآنی برای حضور در مراسم تشییع پیکر پاک زنده یاد محسن حاجی حسنی کارگر به مشهد مقدس اعزام می شوند.
وی افزود: عباس امام جمعه معاون تولید شورای عالی قرآن، بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن سیما و محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم به مراسم تشییع پیکر پاک زنده یاد محسن حاجی حسنی کارگر می روند.
این قاری قرآن افزود: همچنین در این جلسه گزارشی از اعزام دو هیات به منزل زنده یاد حسن دانش در یزد و زنده یاد محسن حاجی حسنی کارگر در مشهد ارائه شد که اعزام اساتید و مسوولان قرآنی به مشهد و یزد در پنجشنبه گذشته انجام شد.
رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن همچنین گفت: اعزام هیاتی متشکل از مسوولان و اساتید قرآنی به منازل سه عزیز از دست رفته گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) در شهر آبادان از دیگر مصوبات این جلسه بود که بر این اساس هیاتی با تولیت محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن فردا (دوشنبه) به شهر آبادان اعزام می شوند. 
سومین جلسه ستاد بزرگداشت «قاریان مهاجر الی الله» روز گذشته با حضور سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن سیما، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن و یوسف افراش معاون ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن برگزار شد.
حمید صابرفرزام مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، محمد انجم شعاع معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سعید رحمانی از شورای عالی قرآن، رمضانعلی گلستانی نماینده سازمان قرآن و عترت بسیج تهران و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور از دیگر اعضای این ستاد هستند.
محسن حاجی حسنی کارگر و حسن دانش قاریان بین المللی قرآن و محمدسعید سعیدی زاده، امین باوی و فؤاد مشعلی از گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) بودند که روز عید قربان و هنگام انجام اعمال حج در فاجعه منا به ندای الهی لبیک گفتند.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند. 
آیین تشییع پیکر 104 زائر ایرانی قربانی فاجعه صبح شنبه با حضور روسای سه قوه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین