عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جزییات برگزاری نمایشگاه عطر سیب را تشریح کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عطر سیب که توسط شهردار تهران افتتاح شد، با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور ارائه اقلام و وسایل مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در ماه محرم و صفر برپا شده است، گفت: این نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 19 غروب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
وی با بیان اینکه علاوه بر جنبه فروشگاهی این مرکز به مقوله پر کردن اوقات فراغت جوانان نیز توجه شده است، افزود: برهمین اساس از مدارس، دانشگاهیان، مراکز بسیج و... دعوت شده است تا از نمایش‌های خیابانی و تعزیه‌ها که در این مدت در این نمایشگاه برپا می‌شود، بازدید کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه این نمایشگاه در فضای 12 هزار متری و در 9 سوله برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه به حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی توجه شده است و عمدتا از تولیدکنندگانی دعوت شده که در عرصه کارآفرینی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.
امرودی با بیان اینکه کیفیت و قیمت محصولات ارائه شده در این نمایشگاه توسط کارشناسان بررسی شده است، ادامه داد: در این نمایشگاه سازمان پسماند شهرداری تهران نیز غرفه دارد و علاوه بر تشویق مردم به اصلاح الگوی مصرف درخصوص تفکیک زباله نیز آموزش‌هایی ارائه خواهد کرد و همچنین در آموزش‌های انجام شده برای هیئت‌های عزاداری از آنها دعوت شده تا از استفاده ظروف یکبار مصرف پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه سعی شده است محصولات مصرفی در این نمایشگاه دانش‌بنیان باشد، گفت: در این نمایشگاه به محصولات محتوایی آثار نیز توجه شده است و استادان برجسته با بررسی دقیق محتوای محصولات فرهنگی نسبت به کنترل آنها اقدام کرده‌اند و برهمین اساس آثار فاخر درجه یک در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 20 هزار قلم کالا در این نمایشگاه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، افزود: 500 صنف و تولیدکننده، محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.
امرودی با بیان اینکه در این نمایشگاه تجهیزات برقی، صوتی، غذایی، تعمیراتی، آشپزخانه و پرچم عرضه می‌شود، گفت: همچنین شرکت‌های شهروند، میوه و تربار و پسماند نیز در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را به قیمت خریداری شده از کارخانه به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند و به صورت میانگین 20 تا 35 درصد قیمت کالاها در این نمایشگاه ارزانتر است.
وی همچنین از فعالیت سایت عقیق برای رصد فعالیت هیئت‌ها و حسینیه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این سایت برنامه هیئت‌ها به همراه نام مداح قید خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند از برنامه‌های مداح مورد علاقه خود استفاده کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین از زیارت مجازی عتبات خبر داد و گفت: 21 هزار مسجد، تکیه و هیئت سال گذشته از خدمات نمایشگاه عطر سیب بهره‌مند شدند و به نظر می‌رسد در نمایشگاه عطر سیب امسال، رقم بهره‌مندی هیئت‌ها از این نمایشگاه افزایش یابد.

نذر فرهنگی اذان در تهران
امرودی همچنین از اجرای طرح نذر فرهنگی پخش اذان در تهران خبر داد و یادآور شد: 2700 نقطه در تهران شناسایی شده است که اذان در آن نقاط پخش خواهد شد و در 800 نقطه از این نقاط نیز در صورت نیاز و در صورت بروز بحران تمهیداتی اندیشیده شده است که صدا و اعلان‌های عمومی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه در سه نوبت در این نقاط اذان پخش می‌شود، افزود: 10 نوع صوت برای پخش اذان انتخاب شده و مردم می‌توانند برای نذر اذان خود به معاونت فرهنگی مراجعه کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در توضیح چگونگی انجام نذر اذان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی، اعلام کنند که علاقه‌مند هستند اذان از منزل، اداره و یا برج مسکونی‌شان پخش شود که پس از اعلام آمادگی کارشناسان برای بررسی این موضوع به محل موردنظر مراجعه و پس از تایید شرایط و مقررات، اذان از آن نقطه پخش می‌شود.
 در این مراسم، محمدباقر قالیباف نیز حضور داشت، اما از ایراد سخنرانی انصراف داد و همچنین از دو بیرق عزاداری که توسط طراحان شهرداری تهران طراحی شده بود نیز رونمایی و از دو کتاب مجموعه نشریات هیات‌ها و صلوات خاصه نیز توسط شهردار تهران رونمایی شد.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین