عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
در نشست خبری معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان شد: خدمات فرهنگی به زایران مسجد جمکران برای سومین سال متوالی با عنوان طرح ملی «درآرزوی یار» امسال با شعار «اخلاق و خرد جمعی» ارایه می‌شود.

عقیق: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری با اصحاب رسانه از ارایه ی خدمات فرهنگی به زایران مسجد جمکران برای سومین سال متوالی با عنوان طرح ملی «درآرزوی یار» خبر داد و گفت: امسال این برنامه‌ها به جهت نیاز جامعه به اخلاق با شعار «اخلاق و خرد جمعی» اجرا می‌شوند.

وی به برگزاری ویژه برنامه ی شب چهارشنبه ی آخر سال ۹۱ با عنوان «فصل دل‌تکانی» اشاره کرد و افزود: این برنامه با محفل انس شبی با قرآن و با اجرای استاد کریم منصوری آغاز خواهد شد، سخنران این مراسم حجت‌الاسلام فرحزاد است و دعای توسل توسط آقای عباس حیدر زاده قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی با بیان اینکه مردم خانه‌های خود را پیش از فرا رسیدن نوروز تمیز می‌کنند گفت: با این حال ممکن است برخی افراد کینه‌ها و دشمنی‌ها ر ا از دل بیرون نکنند بنابراین حضور در این برنامه فرصتی برای تقویت مهربانی و همدلی در بین افراد ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام وافی به آغاز ویژه برنامه ی مراسم تحویل سال پس از اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر با قرائت قرآن توسط استاد سید جواد حسینی از مقدس مشهد اشاره کرد و افزود: این برنامه با سخنرانی حجه الاسلام سید حسین مؤمنی و قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای منصور نورایی از تهران ادامه خواهد داشت و پس از تحویل سال گروه های منتخب تواشیح و مدیحه سرایی استان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ نفر از خواهران و برادران به صورت ۲۴ ساعته آماده ی خدمت به زایران مسجد مقدس جمکران در طول نوروز ۹۲ خواهند بود، با اشاره به ضرورت همکاری جمعی در تدوین ویژه برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جذب خادمان فرهنگی خبرداد و افزود: سامانه ی پیامکی با شماره ی ۳۰۰۰۶۳۱۳ جهت ثبت نام برادران برای خدمت فرهنگی در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تدارک ویژه برنامه های نوروز امسال متناسب با ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) خبر داد و افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب فاطمی در مهدیه ی مسجد جمکران کتبی را با محوریت شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با تخفیف ۴۰ درصد در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

وی با اشاره به توزیع لوح فشرده‌ای با عنوان «بانوی آب و آفتاب» گفت: این لوح فشرده حاوی مجموعه سخنرانی های حجت‌الاسلام انصاریان و شامل دوره ی کامل زندگی فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) از ولادت تا شهادت است و مسابقه ای از مطالب ارائه شده در این لوح فشرده با جوایزی چون ۱۴ سفرکربلای معلی و مشهد مقدس برگزار می‌شود که مهلت ارسال پاسخ ها تا پایان فروردین ماه خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضی وافی از افتتاح دفتر شعر و ادبیات آیینی مسجد مقدس جمکران هم زمان با ایام نوروز امسال خبر داد و افزود: نخستین محصول این دفتر انتشار کتاب اشعار استاد غلام رضا سازگار با عنوان «ام ابی ها» ویژه ی مداحان و مبلغان و با موضوع سیر زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) از ولادت تا شهادت است. و همچنین موسوعه ی شعر مهدوی در آینده ی نزدیک توسط این دفتر تدوین و منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به مراسم ویژه ی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه ی سخنرانی پیش از نماز و ذکر توسل به اهلبیت(علیهم السلام) و امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) پس از اقامه نماز، برنامه‌هایی با عنوان خیمه ی معرفت و پرسش و پاسخ اعتقادی در تمام روزهای تعطیلات نوروز در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وافی با اشاره به برپایی دو نمایشگاه در ایام نوروز امسال گفت: نمایشگاهی ویژه ی معرفی ادیان و فرق جهت آشنایی زایران با عرفان‌های نوظهور و همچنین نمایشگاهی با مشارکت آستان  مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) با عنوان حریم نماز در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران به فعالیت سایر نهادها در این مسجد اشاره کرد و افزود: رادیو معارف، معاونت تهذیب حوزه ی علمیه ی قم، مرکز مطالعات و پاسخگویی حوزه، موسسه روایت سیره ی شهدا، مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور و مرکز تخصصی مهدویت از جمله ی این مراکز هستند.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران به فعالیت واحدهای فرهنگی این مسجد ویژه ی ایام نوروز اشاره کرد و افزود: موسسه ی فرهنگی گل نرگس ویژه ی کودگان ۴ تا ۹ سال نمایش تعزیه ای را ویژه ی کودکان برای این ایام آماده کرده ضمن آنکه بسته های فرهنگی نیز توسط این موسسه بین کودکان و خانواده هاشان پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: دفتر آفرینش های هنری مسجد مقدس جمکران برای نخستین بار جشنواره ی نمایش‌های خیابانی را با سه نمایش با عناوین نقل سرخ به کارگردانی محمد جواد زرنوش از استان قم، آرزوی سبز به کارگردانی محمد مهدی شهرتی از استان قزوین و شبهای بارانی به کاگردانی پژمان شاه وردی از استان لرستان در نوروز امسال در صحن های مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد کرد.

ایشان با اشاره به فعالیت دفتر مفاد( مرکز فرهنگی اردوهای دانش آموزی و دانشجویی) ویژه ی اردوهای دانش آموزی و دانشجویی، برنامه ویژه ی ایام نوروز این مرکز را پرده خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی بین نوجوانان و اهدای جوایز به برندگان این مسابقات برشمرد.

وی به ارایه ی خدمت به صورت ۲۴ ساعته در فروشگاه محصولات فرهنگی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: بن خرید با تخفیف از این فروشگاه و انتشارات مسجد ویژه ی ایام نوروز تهیه شده که در درب های ورودی توزیع می شود. همچنین طرحی با عنوان باران ۱ شامل سامانه ی پیامک جهت ارتباط مخاطبین با فروشگاه و اطلاع از محصولات آن در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام وافی به برگزاری نمایشگاه آشنایی با عملکرد یک ساله ی مسجد مقدس جمکران توسط روابط عمومی مسجد در ایام نوروز اشاره کرد و از توزیع بسته ها و بروشورهای فرهنگی با تیراژ ۵۰۰هزار نسخه در این ایام خبر داد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان از چاپ اولین کتاب خط بریل برای  زایران نابینا و کم بینا در پایگاه های فرهنگی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و افزود: این کتاب شامل آشنایی با تاریخچه ی مسجد، اعمال مسجد و توقیعات و نامه های حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است که نیمه ی شعبان به تولید انبوه می رسد.

گفتنی است علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ویژه برنامه های نوروزی مسجد مقدس جمکران می توانند با شماره تلفن ۷۲۲۵۰۵۰ تماس بگیرند.


منبع:سایت مسجد مقدس جمکران

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین