عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
جشن عید غدیر در هیئت الزهرا(س) برگزار شد
این غربالگری حق تعالی است. که جان امت را برای درک وصل حضرت یار آماده می کند. انشاءالله که دل ها را آماده کنید. تا ان شاءالله به زودی چشممان به جمال حضرت روشن شود و آماده خدمت گذاری به ایشان باشیم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن روز عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج علی آیینه چی ، حاج مجید شعبانی,حاج محسن عرب خالقی و کربلایی محمدحسین پویانفر در هیئت الزهرا(س) برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید:

_به نظرم می رسد با بلاهایی که ما اصلاً انتظارش را نداریم و همچین ابتلائات سنگینی که بر ما وارد می شود پروردگار عالم ما را آماده می کند برای مسائل مهمی که در پیش داریم. اگر به کتاب شریف الزام الناصب فی احوالات امام الغائب مراجعه نمایید دارد که در منا که محل امن است بدون شمشیر و تیغ آنچنان خوبان از دنیا می روند.

_ به نظر می آید ابتلائات برای آمادگی ما اتفاق می افتد. خیلی از خوبان در این فاجعه از بین رفتند. این غربالگری حق تعالی است. که جان امت را برای درک وصل حضرت یار آماده می کند. انشاءالله که دل ها را آماده کنید. تا ان شاءالله به زودی چشممان به جمال حضرت روشن شود و آماده خدمت گذاری به ایشان باشیم.

_ بیست و سه سال کار پیامبر اکرم(ص) معرفی امیرالمؤمنین(ص) بود.مسئله غدیر حرف آخر بوده است. پیامبر در مواقع مختلف و مواضع گوناگون امیرالمؤمنین را معرفی می کردند. بعد از اعلام مراتب رسالتشان به بزرگان و فامیل قریش اولین کلامی که از لسان درر بار پیامبر به گوش رسید این بود که فرمودند اول کسی که با من بیعت کند جانشین و ولی من است. حضرت علی(ع) در سن ده دوازده سالگی اول کسی بودند که با پیامبر بیعت کردند. پیامبر در همان جا مسئله وراثت و امامت و ولایت وجود مولای متقیان را اعلام فرمودند.

_ رفتار پیامبر اکرم با امیرمؤمنان با افراد دیگر کاملاً متفاوت بوده است. وجود حضرت امیر پرورده دامان رسول خدا می باشد  و از روز اول آقا برای همین تربیت شدند. مسئله امامت مسئله بسیار مهمی است. زمام امر جامعه اسلامی را به هر کسی نمی توان داد. باید کسی باشد که از نظر تقوا و علم راه بلد باشد. مردم تشنه و کنجکاو هستند و دنبال حقیقت می گردند. امام معصوم کسی است که می تواند مردم را هدایت کند.

_  پیامبران اولوالعزم هر کدام دوازده جانشین داشتند. پیامبران اولوالعزم از بسیاری لحاظ شبیه هم و با هم مشترک بودند. اتفاقاً دوازدهمین جانشین همه پیامبران اولوالعزم الان غائب هستند. در میان انبیاء و بعضی در میان اوصیاء در غیبت هستند.

_ مسئله امامت مسئله اصلی و قطعی در زندگی پیامبر است. بعضی ها خیال می کنند که مسئله امامت مسئله فرعی است. گاهی اوقات از مسلمات شیعی عدول می کنند تا دل کسی را به دست بیاورند. گاهی غیرت شیعی کم می شود. وقتی در امامت ما با کسی مشکل داشته باشیم در توحید و معاد هم مشکل داریم.اصل ایراد از امامت شروع می شود و با امامت هم ختم می شود. به تبع غدیر باید کربلا زنده بماند. غدیر مسئله مادری و ریشه ای است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین