عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
نگاهی به کتاب «غدیر در مدائن»
کتاب «غدیر در مدائن» اثر محمد مهدی همتی ماجرای غدیر خم به روایت جوان ایرانی است که انتشارات خاکریز ایمان و اندیشه منتشر کرده است.
عقیق:«حذیفه که نگاه ناباورانه جمعیت برایش چندان عجیب نبود ادامه داد: بازگرداندن ثلث سپاه اسلام، با وجود آنکه پیامبر پیشاپیش مسلمانان به راه افتاده بود، کار کوچکی نیست! آیا چنین کارشکنی از افراد معمولی بر می‌آید؟ جنگ احد سه سال پس از هجرت پیامبر بود. منافقین تا پایان عمر مبارک پیامبر- یعنی سال دهم هجری- دست از کارشکنی و توطئه بر نداشتند. با دشمنان مسلمانان رابطه داشتند، اخبار محرمانه را به آنها می‌رساندند و در جنگ‌ها موجب تفرقه و سستی سپاه اسلام بودند. از هیچ فرصتی برای شایعه پراکنی و ایجاد تزلزل در جامعه کوچک مدینه چشم پوشی نمی‌کردند. دل پیامبر از ایشان خون بود.
«مسلم با دهانی که از تعجب باز مانده بود به حذیفه می‌نگریست. دست و پایش کرخت شده بود و کم کم آثار خشم در صورتش نمایان می‌شد. حذیفه نگاهش را از مسلم گرفت و جمعیت را از نظر گذراند و گفت: «آیا تاکنون از خود نپرسیده‌اید پس از رحلت پیامبر چه بلایی سر این جماعت آمد؟ چرا دیگر از توطئه‌ها و کارشکنی‌ها خبر نبود؟»
سکوتی غم بار مسجد را فراگرفته بود. صدایی از هیچ کس در نمی‌آمد. تنها صدای وزش باد در کوچه‌های مدائن به گوش می‎رسید که برای لحظه‌ای پرده مسجد را با خود بلند کرد و نور مهتاب به شبستان تابید.»



آنچه در بالا آمد برشی از کتاب «غدیر در مدائن» اثر محمد مهدی همتی است که انتشارات خاکریز ایمان و اندیشه آن را منتشر کرده است.
شخصیت محوری این داستان یک جوان ایرانی است که ماجرای غدیر را از زبان حذیفه - فرماندار مدائن و از یاران حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام- می‌شنود. با به خلافت رسیدن حضرت امیر علیه السلام دو نامه به حذیفه می‌رسد که یکی از آنها را باید در مسجد برای مردم بخواند. در جریان قرائت نامه، حذیفه امام علی علیه السلام را «امیرالمؤمنین حقیقی» خطاب می‌کند و همین تعبیر آتشی می‌شود بر خرمن تصورات پیشین «مسلم» تا بخواهد بداند و به جمع شیعیان بپیوندد و به سوی سرنوشت عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام قدم بردارد و از قضاء، توفیق «اولین شهید جنگ جمل» نصیب او می‌شود
پژوهش‌های کتاب «غدیر در مدائن» را محمدجواد امامی انجام داده است و محمدمهدی همتی آن را به شکل داستانی درآورده است. این کتاب 76 صفحه‌ای را موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه با قیمت 3500 تومان به بازار عرضه کرده است.
علاقه‌مندان برای خرید حضوری می‌توانند به فروشگاه‌های عرضه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب در سراسر کشور مراجعه کنند و برای خرید عمده با مؤسسه خاکریز به شماره 09102114643 تماس حاصل فرمایند.
همچنین برای خرید اینترنتی کتاب می‌توانند به فروشگاه  «پاتوق کتاب فردا» مراجعه نمایند. همچنین نسخه الترونیک کتاب در «خط‌خوان»» ارائه شده که علاقمندان به مطالعه کتاب الکترونیک می‌توانند با مراجعه به آن، نسخه الکترونیک را خریداری نمایند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین