عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
خردها از معرفت کثه ذات فاطمه زهرا(س) عاجز و قلم ها از تحریر حالات و صفات کمال آن بانوی معظمه ناتوان است و زبانهای فصحاء و بلغاء و سخنوران از بیان شیمه مرضیه و عبادات پسندیده ی آن مجلله قاصر است.

عقیق: خردها از معرفت کثه ذات فاطمه زهرا(س) عاجز و قلم ها از تحریر حالات و صفات کمال آن بانوی معظمه ناتوان است و زبانهای فصحاء و بلغاء و سخنوران از بیان شیمه مرضیه و عبادات پسندیده ی آن مجلله قاصر است. زیرا زهرای مرضیه(س) برگزیده ی قادر متعال و پرورده ی حضرت ذی جلال به صورت انسیه و سیرت فرشته از عالم ملکوتی جهت تعلیم و تربیت زنان عالم بجهان خاکی آمده تا بانوان جهان از کمالات روحی و اخلاقی و علمی و عملی آن بانوی معظمه درس کمال بگیرند و در تمام امور دنیوی و اخروی دوران زندگی به آن معلمه ی بی مانند در آداب و تربیت فرزندان اقتدا کنند. چگونه می توان کمالات آن بانوی عظمی را بیان کرد که مجمع نبوت و امامت و مرکز پیوند رسالت و ولایت و مظهر ظهور شموس هدایت تا انقراض عالم می باشند.

فرات بن ابراهیم در تفسیر خود از حضرت امیرالمؤمنین(ع) روایت کرده است که: روزی حضرت رسالت(ص) به خانه حضرت فاطمه(س) آمدو او را محزون یافتو. پس فرمود: سبب اندوه تو چیست؟ ای دختر گرامی! حضرت فاطمه(س) فرمود: بیاد آوردم محشر را و ایستادن مردم را عریان در آن صحرا. حضرت فرمود: ای دختر! آن روز، روز بزرگی است. ولیکن خبر داد مرا جبرئیل از خداوند عالمیان، که اول کسی که زمین از او شکافته خواهد شد و از قبر بیرون خواهد آمد، من خواهم بود. بعد از من ابراهیم خلیل،پس شوهر تو علی ابن ابیطالب(ع). پس حق تعالی جبرئیل را به نزد قبر تو خواهد فرستاد با هفتاد هزار ملک، و قبر تو هفت قبه از نور خواهند زد. پس اسرافیل سه حله از نور برای تو خواهد آورد. نزدیک سر تو خواهد ایستاد. ترا ندا خواهد کرد که، ای فاطمه دختر محمد! بیرون بیا بسوی محشر. پس از قبر بیرون خواهی آمد با عورت پوشیده و ایمن از مخاوف. آن روز پس اسرافیل حلها را بتو خواهد داد و خواهی پوشید. ملکی که او را زوقائیل می گویند ناقه از برای تو خواهد آورد و مهار آن از مروارید تر باشد، محفه از طلا بر پشت آن زده باشند. پس تو بر آن سوار شوی و زوقائیل مهار آنرا بکشد در پیش روی تو هفتاد هزار ملک باشند و علمهای تسیبح در دست داشته باشند.

چون روانه شوی هفتاد هزار حوریه استقبال تو بیایند و شادی کنند. بنظر کردن بسوی تو و هر یک مجمره از نور  در کف داشته باشند که از آنها بوی عود ساطع باشد، بی آتش. هر یک اکلیل مرصع به زبرجد سبز و انواع جواهر بر سر داشته باشند و از جانب راست تو روان شوند. پس قادری دیگر راه بروی . استقبال کند ترا، مریم دختر عمران با هفتاد هزار حوریه دیگر و بر تو سلام کند و با آن حوریان از جانب چپ او روان شود.پس استقبال کند ترا، مادر تو خدیجه دختر خویلد که اول کسی است از زنان که ایمان به خدا و رسول آورده اند و با او هفتاد هزار ملک باشند و علمهای تکبیر در دست داشته باشند.  چون به نزدیک محشر رسی حضرت حوا ترا استقبال کند با هفتاد هزار حوریه و آسیه زن فرعون با او باشد. ایشان نیز با تو روان شوند. چون به میان صحرای محشر برسی، منادی از زیر عرش ندا کند که خلایق بشنوند که بر هم گذارید دیده های خود را، تا بگذرد فاطمه صدیقه دختر محمد(ص) و آن زنان مطهره که با اویند پس در آن روز نظر بسوی تو نکند مگر دو کس، پدر تو ابراهیم و شوهر تو علی ابن ابی طالب. پس آدم حوا را طلب کند و او با مادر  تو خدیجه در پیش روی تو بیایند. پس از برای تو منبری از نور نصب کنند، که هفت پایه داشته باشد. میان هر پایه تا پایه دیگر صفهای ملائکه ایستاده باشند و علمهای نور بدست داشته باشند. علمهای حوریان از جانب راست و چپ منبر صف کشند و نزدیکترین زنان بتو از جانب چپ تو حوا و آسیه باشد.

 

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین