عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
در آستانه عید غدیر خم، نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور معظم له و جمعی از شاگردان و ارادتمندان ایشان در سالن اجتماعات مدرسه امام کاظم(ع) رونمایی شد.
عقیق: مدیر پایگاه اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم گفت:راه اندازی این پایگاه نقش مهمی در پاسخگویی بسیاری از دغدغه های مقلدین معظم له و سایر کاربران دارد.
حجت الاسلام والمسلمین وحید علیان نژاد با اشاره به بخش های مختلف و متنوع این پایگاه تاکید کرد: درباره معظم له، اخبار، تقویم اسلامی، پرسش و پاسخ، احکام شرعی و معارف اسلامی، درس و پند، چند رسانه ای، کتاب و مقاله؛ نرم افزارهای اسلامی، موسسات وابسته و نشانی دفاتر  معظم له از سایر قسمت های این پایگاه جدید می باشد.
مدیر این پایگاه خاطر نشان ساخت:این پایگاه افزون بر پاسخگویی به سوالات فقهی، اعتقادی و اخلاقی مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین، چت الکترونیک و پیام کوتاه منبع بسیار غنی از معارف اسلامی و احکام شرعی می باشد.
وی افزود:از عناوین موجود در این پایگاه می توان به متن قرآن، مفاتیح نوین و نهج البلاغه همراه با ترجمه و تفسیر حضرت آیت الله مکارم اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علیان نژاد با بیان اینکه از دیگر عناوین این پایگاه دروس معظم له می باشد گفت:این بخش شامل متن، صوت و فیلم با تفکیک موضوعی می باشد به گونه ای که بیش از 650عنوان از کتب و مقالات تالیفی  معظم له در این پایگاه بارگزاری شده است.
وی خاطر نشان ساخت:در حال حاضر در این پایگاه به بیش از 6هزار سوال و شبهه در موضوعات مختلف پاسخ داده شده است  و در 1140موضوع در بخش های معارف اسلامی اهتمام ویژه ای شده است.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: کار بروز رسانی و ارائه نسخه جدید پایگاه از اواخر دهه 70با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) و دفاع از معارف حقه اسلامی آغاز شده و این پایگاه در حال حاضر به زبان های فارسی، انگلیسی، اردو ، روسی و آذری می باشد و در آینده ای نزدیک به زبان های اسپانیولی و فرانسه نیز مجهز خواهد شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین