عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
بزرگترین فدراسیون شیعیان آلمان با حضوری فعال در بیش از 150 مسجد این کشور جشن باشکوه غدیر خم را همراه با حضور پر رنگ جوانان برگزار کرد.
عقیق:فدراسیون شیعیان آلمان (IGS) برای سومین سال پیاپی جشن باشکوهی به مناسبت عید سعید غدیرخم برگزار و انبوهی از مسلمانان آلمان را گرد هم جمع کرد.

 

شاخصه اصلیِ جشن امسال، حضور پر رنگ جوانان به ویژه جوانان شیعه‌ای بود که در این روز از سراسر آلمان، خود را به شهر هاگن رسانده بودند تا در قلب اروپا، برگزیده شدن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اسلام(ص) را جشن بگیرند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه اطلاع‌رسانی درباره مکتب تشیع و سازمان‌های شیعی مانند نهادهای خیریه، گروه‌های جوانان در سراسر آلمان و عرضه‌کنندگان محصولات مذهبی برگزار شد، همچنین سخنرانی‌های مفید و پربار، اجرای یک تئاتر پرشور و بالاخره مدیحه‌سرایی ذاکر مشهور جهانی، «نزار القطری» فضایی مفید و مفرح آمیخته با یاد امیرمؤمنان(ع) را رقم زد. امسال برای خردسالان و کودکان نیز برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای در نظر گرفته شده بود.

 

برنامه در سالن اصلی با قرائت کلام الله مجید توسط قاری مشهور حسن صادقی آغاز شد. سیدبلال موسوی یکی از اعضای هیأت مدیره فدراسیون شیعیان آلمان در سخنرانی خود به حادثه هولناک چند روز اخیر در مکه اشاره و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این واقعه تلخ، از حضار خواست فاتحه‌ای برای شهدای منا قرائت کنند.

حجت‌الاسلام محمود خلیل‌زاده رئیس فدراسیون شیعیان آلمان به مدعوین خوش‌آمد گفت: خدای متعال را شکر می‌کنیم که به ما این توان و امکان را داد که به برکت امام علی‌ابن‌ابیطالب (ع) و اسلام عزیز این مراسم را برگزار کنیم.

 

بعد از وی، آیت‌الله رضا رمضانی عضو شورای روحانیت شیعیان آلمان حضار را با سخنرانی آموزنده و زیبایی درباره عمق ابعاد اجتماعی واقعه غدیرخم بهره‌مند ساخت.

سخنران بعدی مراسم پروفسور ابراهیم آتی اسلام‌شناس مشهور بین‌المللی مقیم لندن  بود که واقعه غدیرخم را از منظر فلسفی روشن کرد.

بر اساس این گزارش، به سنت سال‌های گذشته، امسال نیز جایزه «الصادق» بهترین رساله آکادمیک، به کار سعید رزک به خاطر نوشتن مقاله‌ای با موضوع «تنش‌های میان مسائل حقوقی آلمان و برداشت مسلمانان آلمانی نسبت به برابری، با بررسی مثال کاریکاتور موهن پیامبر (ص)» اهداء شد، همچنین جایزه «ولایت» بهترین پروژه سال، این بار به روح الله ابوالحسنی برای پروژه «مسلم کانکت» تعلق گرفت.

 

اجرای یک تئاتر بسیار تأثیرگذار در مراسم عید غدیرخم امسال در آلمان، میهمانان را به وجد آورد و برای شنیدن مدیحه‌سرایی شاعر شیعه کویتی، نزار القطری آماده کرد و تا پایان این مراسم مفرح و بانشاط ادامه یافت.

به گزارش فارس، IGS بزرگترین فدراسیون شیعیان آلمان است که در بیش از 150 مسجد و مرکز منسجم در سراسر این کشور فعالیت دارد. مشارکت شیعیانی از کشورهای ترکیه، افغانستان، لبنان، بحرین، ایران، عراق، پاکستان و غیره در این فدراسیون، به مراکز IGS وجهه‌ای بین‌المللی بخشیده است. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های IGS  برگزاری جشن باشکوه غدیرخم و همچنین ضیافت افطار در ماه مبارک رمضان است که هر ساله پذیرای مدعوینِ بسیاری از سراسر آلمان به همراه چهره‌های سرشناس به عنوان میهمانان ویژه هستند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین