عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تا كنون هيچ موردي از ويروس كرونا بين حجاج ايراني مشاهده و گزارش نشده است.
عقیق:به نقل از وزارت بهداشت، سيدحسن هاشمي در حاشيه ديدار با خانواده شهيد غلامرضا رهبر در مورد ورود ويروس كرونا به كشور از طريق حجاج افزود: كشور هايي كه حجاج به عربستان اعزام كرده اند بايد مراقبت هايي را طبق مقررات سازمان هاي بين المللي در اين خصوص رعايت كنند.
وي ادامه داد: ايران نيز اين مراقبت ها را از طريق مديران كاروان ها، تيم هاي پزشكي سازمان حج و زيارت و تيم هاي بهداشتي وزارت بهداشت در مبادي ورودي حجاج و نقاط مرزي اجرا مي كند.
هاشمي با تاكيد بر اينكه وظايف خود را در زمينه پيشگيري و مراقبت به نحو احسن انجام مي دهيم، گفت: جاي هيچگونه نگراني براي حجاج و خانواده هاي آنها نيست و حجاج و خانواده ها فقط بايد مطلع باشند كه اين بيماري مسري است.
هاشمي در مورد برنامه هاي سفر به عربستان گفت: در طول اين سفر از وضعيت مجروحان اطلاع دقيقي خواهيم يافت و از سوي ديگر نيز بايد انتقال اجساد درگذشتگان را به كشور تسريع بخشيم.
وزير بهداشت ادامه داد: مهمترين موضوع در مورد فاجعه منا، مفقودان هستند كه كار بسيار دشوار و زمان بري است و صبوري خانواده هاي آنها و در عين حال، پيگيري مداوم مسوولان در اين زمينه بسيار مهم است و اميدواريم اين كار دشوار به درستي انجام شود تا بتوان خانواده ها را هر چه زودتر از نگراني خارج كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین