عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
جشن ولادت امام هادی (ع) در هیئت محبان الحسن (ع)
در زیارت جامعه آمده که وقتی خدا خواست کلید و استارت عالم را بزند به وسیله شما این کلید را زد. ابتدا و انتها دست شما است.

گزارش تصویری


عقیق: جشن ولادت امام هادی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام فتحعلی زاده ، مدیحه سرایی حاج حسین سازور ، کربلایی حنیف طاهری و کربلایی محمد جواد پرچمی در هیئت محبان الحسن (ع) برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام فتحعلی زاده را بخوانید:

_ اهل بیت فرمودند که در آخرالزمان یک دعایی بعد از هر نماز بخوانید.الهم عرفنی نفسک ...خدایا خودت را به من بشناسان. اگر تو را بشناسم نبی تو را می شناسم. خدایا نبی خود را به من بشناسان. اگر نبی تو را بشناسم امام را می شناسم. خدایا امام را به من بشناسان. اگر امام را نشناسم از دین گمراه می شوم.

_ خدا شناسی مقدمه پیغمبر شناسی و بعد امام شناسی است. یعنی خدا شناسی مقدمه امام شناسی است. کسی که خدا را بشناسد اهل بیت را می شناسد و معرفت اهل بیت را در وجود خود به وجود می آورد. ما مشکل امام شناسی داریم. امام شناسی خیلی راحت تر از خداشناسی است. چون اهل بیت از جنس ما بودند. معرفت هم از پنج حس شامل حال انسان می شود. نمی شود کسی خدا را بشناسد و امام را نشناسد.

_ تمام کسانی که خدا را پذیرفته اند و می گویند اهل بیت را قبول ندارند دروغگو و کذاب هستند. وقتی خدا را بشناسید به علو مقام اهل بیت دست پیدا می کند. خدا شناسی و اهل بیت جدا از هم نیست. خدا اهل بیت را در عالم قرار داده تا خدا شناخته شود. نمی شود کسی  خدا را بشناسد و ایمان و اعتقاد به اهل بیت نداشته باشد. این ممکن نیست.

_ کسی از طریق اهل بیت به خدا شناسی دست پیدا نکند ایمانش مردود است. اهل بیت فرمودند که بالاترین ایمان زمانی است که ما نباشیم و شما به چیزی که ندیدید ایمان بیاورید. معرفت به اهل بیت در این عالم این قدر کار بر است.در روایت است که ایمان به یکی از اهل بیت یعنی ایمان به همه چهارده معصوم و رتبه ایمان به یکی از اهل بیت برابر با ایمان به خدا است.

_ ما نسبت به اهل بیت معرفت نداریم. اگر معرفت به اهل بیت داشته باشیم می توانیم کوه را جابه جا می کنیم. هر جا نسبت به معرفت اهل بیت کم گذاشتیم چوبش را خوردیم.دلیل ظهور نکردن امام زمان عدم معرفت ما نسبت به اهل بیت است.

_ زیارت جامعه کبیره امام هادی امام شناسی مبسوط است. کسی می خواهد امام را بشناسد و قدرت ایشان را بداند زیارت جامعه کبیره را بخوانید. در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) و حتی در امام زاده ها هم زیارت جامعه را بخوانید. در زیارت جامعه چیزهای عجیب و غریبی وجود دارد. ما تا قدرت اهل بیت را نبینیم به آنها ایمان نمی آوریم. قدرت این ها هم ظاهر است.

_ در زیارت جامعه آمده که وقتی خدا خواست کلید و استارت عالم را بزند به وسیله شما این کلید را زد. ابتدا و انتها دست شما است. آخر که بخواهد تمام شود کرکره را شما پایین می کشید.باران که از آسمان می آید به امر شما است. آسمان بر سر زمین خراب نمی شود دلیلش این است که شما در این زمین راه می روید. کسی که اعتقاد به این امام داشته باشد آدم ضعیفی نیست.

_ اعتقادات ما به اهل بیت صحیح نیست. ما به اهل بیت باور نداریم. وجود مقدس اهل بیت این قدر کارایی دارد. اما ما باور نداریم. کسی که ارتباطش با امام زمان(عج) زیاد و قوی شود ایمانش به خدا زیاد می شود.هر کجا که فشار مشکلات طاقت فرسا می شود باید بدانیم که برای اهل بیت جایی کم گذاشته ایم.

_ ظهور زمانی اتفاق می افتد که همه شیعیان به این باور برسند که آقا باید بالای سر ما باشد و اگر ایشان نباشد زندگی برایمان تلخ است. دستور است که اگر می خواهیم معرفت خود را به اهل بیت بالا ببریم زیارت جامعه کبیره را بخوانیم. اشک برای اهل بیت و محبت معصومین را می خواهیم زیارت جامعه کبیره را بخوانیم. زیارت جامعه کبیره معرفت نورانی نسبت به اهل بیت را بالا می برد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین