عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
آیت الله قرهی؛
آیت الله قرهی از درس اخلاق خود گفت: موجودیّت تمام آسمان‌ها و زمین به برکت وجود آقامام زمان است. اصلاً نفس کشیدن من و شما، حتّی نفس کشیدن مذنبین عالم هم مدیون آقا امام زمان است.
عقیق:مطلبی از درس اخلاق آیت الله قرهی در پی می آید؛
یکی از خصوصیّات دیگر مخلصین عالم این است که هیچ‌گاه آن خلیفه خدا بر روی زمین، مولا و آقاجانمان امام زمان(عج) را یادشان نمی‌رود؛ چون می‌‌دانند عالم به ید مقدّس آن حضرت است «بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ الْسَّمَاءُ»، اصلاً آسمان و زمین همه به وجود او ثبات و موجودیّت دارد و به اشاره حضرتش می‌چرخد. امثال من چه می‌فهمند!؟ مگر مخلصین عالم، که باز آن‌ها درک می‌کنند. چقدر اخلاص کارها را راحت می‌کند. باز هم ما نمی‌فهمیم که یعنی چه؟ موجودیّت تمام آسمان‌ها و زمین به برکت وجود آقاست. خدا گواه است اصلاً نفس کشیدن من و شما، حتّی نفس کشیدن مذنبین عالم هم مدیون آقاست. اگر مردم این را می‌فهمیدند حاضر بودند خودشان را برای وجود نازنینش تکّه‌تکّه کنند و این را تنها مخلصین عالم می‌فهمند.

برای همین عرض کردم، باز هم عرض می‌کنم که عزیزان! موقع خواب لحظاتی با وجود مقدّس آقا حرف بزنید، به خصوص شما جوان‌های عزیز، فرزندان عزیزم! دخترانم! پسرانم! امام زمان(عج) خیلی صدای شما را دوست دارد. در حجره هستی، موقعی که دیگر می‌خواهی بخوابی از هم حجره ­ای ات جدا شو و با مولا مناجات کن. دانشجوی عزیز! اگر در خوابگاه و یا منزل هستی، همین کار را بکن. آن لحظه‌ای که دیگر برق­ها را خاموش می­کنی، با آقا حرف بزن و بگو: مولا جان! آقا جان! یابن الحسن! من بیچاره امروز چه کردم؟ شما خبر داری، آقا! شرمنده‌ام. آقاجان! عنایت کن، دستم را بگیر. آقا! اگر راهنماییم نکنی، می‌روم جایی که ناکجا آباد است. آقا! نفس امّاره من قوی است. آقا! دوست نداری دست محبّینت را بگیری؟

آقاجان! خیلی دوست دارد با ایشان حرف بزنیم. می­ توانید از ثمراتش ببینید. البته فقط به خاطر دوستی حرف بزن، این هم که می‌گویم ثمراتش را ببین، نباید بگویم امّا واقعاً همین‌طور است چون جوان‌ها آمدند و گفتند: ما یک سال مدام هرشب با آقا صحبت کردیم و بعد عنایت آقاجان را دیدیم. تو هم صحبت کن، حال تغییر در وجود خودت را حس می­کنی، می­بینی که در این دنیای وانفسا، در این جلوات ظواهر دنیا چطور قلبت آرام و متین می‌شود.
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین