عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
یکی از پیشکسوتان قرآنی ضمن تسلیت شهادت دو تن از قرآنیان کشورمان در حادثه منا، پاسخی به حملات برخی افراد در فضای مجازی به سفر حج نیز ارائه داد.
عقیق:علی‌اکبر حنیفی،‌ پیشکسوت قرآنی کشورمان، ضمن تسلیت فاجعه دردناک شهادت «محسن حاجی حسنی کارگر» قاری بین‌المللی کشورمان و امین باوی، مبتهل و از اعضای گروه تواشیح کاروان قرآنی گفت: از زمان خبردار شدن فاجعه منا، بارها به خداوند متعال پناه برده‌ام، برای همه خانواده‌ها که در این واقعه دچار مصیبت شده‌اند از هر ملیت و هر سنخی آرزوی صبر دارم.
وی افزود:‌ این فاجعه‌ای غیر قابل تصور است و یکی از بزرگترین مصیبت‌ها در سال‌های اخیر بود که جامعه اسلامی با آن مواجه شد. من از همین جا به همه مردم سراسر جهان و به خصوص خانواده‌های عزادار این فاجعه تسلیت می‌گویم و به جامعه قرآنی به دلیل از دست دادن چهره شاخص جامعه قرآنی نیز تسلیت می‌گویم.
حنیفی بیان کرد: از ابتدای انقلاب و به خصوص بعد از واقعه سال 66 که مراسم برائت از مشرکین انجام شد، حضرت امام(ره) پیشنهاد اداره امور حرمین شریفین به دست یک کمیته و شورای بین‌المللی را مطرح کردند، بعد از آن عربستان با ترفندهای مختلف از این پیشنهاد فرار کرد و کشورهای دیگر نیز حمایت لازم را از ایران به عمل نیاوردند.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: بعد از وقایعی که به خصوص بعد از به قدرت رسیدن ملک سلمان، پادشاه سعودی به وقوع پیوسته و اثبات بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی این سردمدار نادان، ‌می‌توان این پیشنهاد را بار دیگر مطرح کرد. الان بسیاری از کشورها که در این حادثه متضرر شدند این پیشنهاد را پیگیری کنند، امیدواریم در سازمان کنفرانس اسلامی این مسئله مطرح و پیگیری شود.
این استاد علم قرائت قرآن کشورمان اظهار کرد: از دولت نیز می‌خواهیم مثل وعده‌هایی که در روزهایی ابتدایی به شدت پیگیری می‌کند و بعد از چند روز رها می‌کند، با این مسئله برخورد نداشته باشد و این مسئله را تا انتها پیگیری کنند، یعنی به گونه‌ای نباشد که یک ماه دیگر کار را رها کنند.
حنیفی خاطرنشان کرد: خون کسانی که در آنجا ریخته شده است به خاطر یک حماقت و بی‌تدبیری بوده است و مسئولان عربستانی نیز باید بهای این بی‌تدبیری را پرداخت کنند. ما تن به این ذلت نخواهیم داد و خواهش من از رسانه‌ها این است که این مسئله را رها نکنند و تا رسیدن به یک نتیجه قطعی آن را پیگیری کنند.
وی در ادامه به فعالیت برخی افراد مغرض در فضای مجازی به قصد ضربه زدن به شعائر مذهبی اشاره کرد و گفت: گاهاً دیده شده است که در فضای مجازی افراد مغرض و غیر مسئول با انگیزه‌های ضد مذهبی تبلیغاتی بر ضد حج دارند، این افراد لازم است که بدانند مبالغی که در اختیار کمیته‌ امداد و بهزیستی و سایر نهادهای خیریه قرار می‌گیرد نیز توسط همین افراد صورت می‌گیرد.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان اذعان کرد: شکی نیست که بیش از 90 درصد افرادی که به فقرا کمک می‌کنند همین افراد مذهبی هستند، این افراد مغرض باید بدانند اگر فردی استطاعت مالی داشته باشد حتی اگر تمام سرمایه خود را به نیازمندان ببخشد باز هم کفایت نرفتن به سفر حج را نخواهد کرد، ‌چرا که این یک سفر تفریحی نیست بلکه یک سفر مذهبی و واجب است.
منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین