عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اینکه شعار امسال دهه امامت و ولایت، «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی و محور وحدت» است، گفت: واقعه غدیر در ۱۳۲ شهر کشور در روز عید غدیر خم بازسازی می‌شود.
عقیق:نشست خبری بنیاد بین‌المللی غدیر صبح صبح امروزبا حضور حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اصحاب رسانه در دفتر این بنیاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ظریف‌منش با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز عید غدیرخم نزد اهل‌بیت(ع)بیان داشت: شعار امسال دهه امامت و ولایت «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی و محور وحدت» است که از امروز چهارشنبه اول مهرماه که مصادف با روز عرفه است آغاز می‌شود و تا روز جمعه دهم مهرماه مصادف با عید سعید غدیر خاتمه می‌یابد.

وی در ادامه به تشریح برنامه پیش روی دهه امامت و ولایت پرداخت و افزود: سه اثر غدیرپژوهی شامل «بررسی اسناد نهج‌البلاغه»، «امیرالمؤمنین(ع) در بیانات مقام معظم رهبری» و «مرحله اول دیوان شعر امیرالمؤمنین(ع)» در این دهه رونمایی می‌شود که کار بررسی اسناد نهج‌البلاغه با همکاری دانشگاه امام صادق(ع و با مدیریت بنیاد غدیر سه سال به طول انجامیده و در پنج جلد به صورت نظام‌مند و روشمند تهیه شده است.

*پخش برنامه 70 قسمتی ارمغان غدیر

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین از پخش برنامه 70 قسمتی ارمغان غدیر که شامل سخنان اندیشمندان اسلام در مورد فضائل امیرالمؤمنین و همچنین 10 قسمت از بیانات مرحوم آیت‌الله خزعلی در خصوص غدیر خبر داد و گفت: پرده‌برداری از ضریح حبیب‌بن مظاهر در کرج و نیم‌ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر، همچنین اطعام و هدیه دادن در روز عید غدیر خم توسط هیأت مذهبی در این روز عید غدیر انجام می‌پذیرد، البته درصدد هستیم که مسأله اطعام در روز عید غدیر که یک کار مستحبی مؤکد از منظر اهل‌ بیت(س) است، به صورت فراگیر در کشور انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه روز عید غدیر در لسان اهل‌ بیت(ع) به عنوان روز لبخند، روز سروش دل مؤمنان، روز شادی اهل بیت، روز صله ارحام، روز عیادت از بیماران، روز عیدی دادن و روز عیدالله اکبر است، ادامه داد: قرائت زیارت جامعه کبیره در روز میلاد امام هادی(ع) در مساجد استان‌ها برنامه‌ریزی شده ست. همچنین بزرگداشت علامه امینی در گیلان، برگزاری مراسم بازدید از سادات جانباز در دهه امامت و ولایت و هفته دفاع مقدس به صورت کشوری، برپایی چهارمین همایش غدیرپژوهی در کرمانشاه و کتابت خطبه غدیر توسط خوشنویسان برتر در زنجان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

*برگزاری بازسازی واقعه غدیر در 132 شهرستان/ تجلیل از سادات در خانه‌محلات

ظریف‌منش همچنین از برگزاری بازسازی واقعه غدیر در 132 شهرستان توسط سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و اظهار داشت: مراسم خطبه‌خوانی در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌های استان تهران، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع امامت و ولایت، اعزام مبلغ به دستگاه‌های مختلف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع) و حوزه‌های علمیه به دانشگاه‌ها، مساجد، کارخانجات و دستگاه‌های دیگر، یادواره شهدای سادات، برگزاری یک‌هزار جشن در یک‌هزار مسجد تهران و همچنین برپایی 1200 جشن در بوستان‌های پایتخت از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی افزود: مراسم تجلیل از سادات در همه خانه‌محلات، برپایی جشن‌های غدیریه در دستگاه‌های وابسته به شهرداری تهران از جمله مترو، تاکسی و اتوبوسرانی، برپایی جشن عید غدیر خم در 110 مدرسه دخترانه و 110 مدرسه پسرانه به صورت ویژه در شهر تهران، برپایی 36 نشست علمی با موضوع غدیر در یکی از دانشگاه‌های هر استان، خطبه‌خوانی غدیر در شهر رشت با حضور 2 هزار نفر از جمله برنامه‌های این بنیاد در این دهه است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی این مرکز گفت: از دو سال پیش با ابلاغ وزیر امور خارجه در تمام نمایندگی‌های ایران در سراسر دنیا، همچنین با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسالمی در 57 کشور و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز در 700 مرکز وابسته به خود در دنیا مجموعه جشن‌های غدیریه در این دهه صورت گرفته که از جمله در کشورهای آذربایجان، فیلیپین، سنگاپور، آلمان، انگلیس، بلژیک، هند، چین، پاکستان، عراق، لبنان، ونزوئلا و... برگزار شده است. 

وی با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس بین المللی غدیر با همکاری مرکز امام علی(ع) فرانکفورت در آلمان گفت: نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی به عنوان غدیر و سومین همایش امام علی(ع) پژوهان در این دهه برگزار می‌شود.

*عناوین دهه امامت و ولایت

ظریف‌منش در انتها به عناوین دهه امامت و ولایت با شعار «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی و محور وحدت» اشاره کرد که در ادامه می‌آید.

ردیفایام هفتهتاریخمناسبتعنوان نامگذاری
1چهارشنبه94/7/1روز عرفهولایت، معرفت، محبت
2پنج‌شنبه94/7/2عیدسعیدقربانولایت، ایثار، شهادت
3جمعه94/7/3ـولایت، عدالت، مهدویت
4شنبه94/7/4ـولایت، دفاع همه جانبه، امنیت پایدار
5یکشنبه94/7/5شکست حصر آبادانولایت، وحدت اسلامی، اقتدار
6دوشنبه94/7/6ـولایت، بیداری اسلامی، اسکتبارستیزی
7سه‌شنبه94/7/7ولادت امام هادی(ع)ولایت، مقاومت، عزت اسلامی
8چهارشنبه94/7/8ـولایت، بصیرت، دشمن‌شناسی
9پنج‌شنبه94/7/9ـولایت، دین، سیاست
10جمعه94/7/10عیدسعید غدیرغدیر امامت و ولایت

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین