عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
طی مراسمی در کربلای معلی
مصحف کتابت شده توسط ۲۴۴ نفر از خوش‌نویسان ایرانی طی مراسمی با حضور کاتبان این قرآن کریم به مسئولان حرم حضرت ابوالفضل(ع) تحویل شد.
عقیق:قرآن کتابت شده توسط 244 نفر از خوشنویسان کشورمان طی مراسمی در کربلای معلی تحویل مسئولان حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) شد.

 

 

این قرآن با همت ستاد مردمی کتابت نور در سایه «شمس‌الشموس» و مرکز طبع و نشر قرآن کریم تیر‌ماه سال 1393 توسط 244 نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور نگارش و پس از بازبینی و تصحیح توسط مصححّان مرکز طبع و نشر قرآن کریم آماده چاپ شد.

 

 

این قرآن در 604 صفحه مطابق با صفحه‌بندی رایج در جهان اسلام کتابت شده که هر صفحه آن دارای 12 سطر است. خط استفاده شده در کتابت این مصحف، خط نسخ بوده و شیوۀ کم علامت برای اعراب‌گذاری کلمات آن انتخاب شده است.

 

 

مراسم رونمایی از این مصحف روز یکشنبه 18 مرداد‌ماه در حسینیه الزهرا(س) واقع در مجتمع امام خمینی(ره) با حضور مسئولان فرهنگی کشور و اساتید و خوشنویسان دارالکتابه و مسئولان حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار و مقرر شد این قرآن کریم با حضور هنرمندان کاتب در کربلای معلی به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا شود.

 

 

هیأت خوشنویسان ایرانی هفته جاری با حضور در کربلا مورد استقبال «بشیر محمد جاسم» جانشین تولیت آستان مقدس عباسی قرار گرفتند و این مصحف شریف طی مراسمی تحویل مسئولان حرم حضرت ابوالفضل(ع) شد.

 

 


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین