عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون زائر از مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند.
عقیق:آیت‌الله محمدنقی لطفی در نشست با کمیته‌های مشارکت‌های مردمی اربعین در دهلران اظهار داشت: امسال کشور عراق پذیرفته که زوار از ویزا معاف باشند و این روند در اربعین امسال لحاظ خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون زایر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به برداشتن شرط ویزا و از طرفی نزدیکی مرز مهران به عراق و امنیت آن حجم زایرین خیلی بیشتر از سال گذشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مرز مهران تاکید کرد وافزود: کشور عراق نیز باید تدابیر لازم و چاره اندیشی برای پذیرایی از زوار را داشته باشد تا زایرین در امر زیارت مشکلات کمتری در عراق داشته باشند.

وی با اشاره به عدم تحقق وعده‌های سازمان حج و زیارت در مهران و ایجاد زایر سرا افزود: امسال مردم باید همت کنند و با کمک‌های نقدی خود ستادهای مردمی را در تهیه مواد اولیه غذایی برای زوار یاری کنند.

لطفی با اشاره به تلاش و جدیت ستادهای مردمی در سراسر استان در سال گذشته در زمینه پذیرایی از زوار اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: سال گذشته بیش از 36 هزار زایر غیرایرانی از مرز مهران به عتبات عالیات رفتند.

وی با انتقاد از صدا و سیمای مرکز در انعکاس خدمات مردم استان ایلام به زایرین اربعین در سال گذشته افزود: باید تلاش شود امسال چند شبکه سراسری برای انعکاس حماسه مردم ایلام در پذیرایی و استقبال و بدرقه زوار اربعین در مرز مهران مستقر شوند.

امام جمعه ایلام گفت: باید تلاش شود امسال حداقل در انعکاس خدمات ستادهای مردمی به زوار صدا و سیما بیش از سال گذشته وارد عمل شود.

لطفی گفت: امسال در سال همدلی و همزبانی مردم و نهادها و ادارات باید بیش از سال گذشته پای کار باشند و در زمینه خدمت به زایرین ابا عبدالله الحسین (ع) سنگ تمام بگذارند.

وی یادآور شد: سال گذشته مردم استان ایلام و شهرستان‌های این استان علی رغم کمبود امکانات اما با نیت خدمت و بسیج امکانات توانستند میزبانان خوبی برای زایرین عتبات عالیات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های شهرستان‌های مهران و دهلران برای پذیرایی از زوار تاکید کرد وگفت: انتظار می‌رود با توجه به حجم عبور ومرور زوار از شهرستان مرزی دهلران به زیرساخت‌های آن توجه ویژه شود.

وی از امام جمعه دهلران و فرماندار این شهرستان به خاطر تلاش و جدیت در بسیج امکانات برای ارایه خدمات مطلوب به زوار در سال گذشته تقدیر کرد و افزود: امسال نیز با جدیت این موضوع مهم مد نظر باشد و با برنامه‌ریزی تدابیر لازم برای خدمت بهتر و بیشتر به زوار در سال جاری  اندیشیده شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین