عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
سفير ايران در عراق اعلام كرد: برخلاف سال گذشته كه زائران ايراني مي‌توانستند با كارت ملي نيز به عتبات عاليات سفر كنند امسال اين قانون برداشته شده و صرفا از طريق اخذ ويزا زائران مي‌توانند به عراق سفر كنند.
عقیق: حسن دانايي‌فر، سفير ايران در عراق با اشاره به تمايل قابل توجه دوستداران اهل بيت براي سفر به عتبات عاليات در ايام عرفه و نيز دهه اول محرم و اربعين حسيني درباره شرايط و ضوابط سفر به كشور عراق در سال جاري اظهار كرد: هيچ زائري بدون ويزا نمي‌تواند براساس مقررات جديدي كه دولت عراق وضع كرده است وارد اين كشور شود. چنان‌چه هر فردي بدون دريافت ويزا وارد اين كشور شود و از سوي مقامات امنيتي اين كشور دستگير شود مجازات 6 سال زندان دارد.
دانايي فر تاكيد كرد: براي ايام محرم و نيز اربعين حسيني اجازه ورود به زائران بدون دريافت ويزا داده نشده است.
وي در پاسخ به اينكه سال گذشته شرايطي فراهم شد تا ايراني‌ها با ارائه كارت ملي به عراق وارد شوند تاكيد كرد: اين مقررات براي سال گذشته بوده است و امسال اين اجازه ديگر وجود ندارد و صرفا از طريق اخذ ويزا زائران ايراني مي‌توانند در ايام پيش رو به عتبات عاليات سفر كنند.
سفير ايران در عراق افزود: همان طور كه اعلام شد نه عراق اجازه ورود بدون ويزا به زائران را مي دهد و نه ايران اجازه خروج زائران بدون ويزا را از كشور مي‌دهد بنابراين از مردم عزيز كشورمان به طور جدي مي‌خواهيم كه از طريق قانوني براي سفر به عتبات عاليات اقدام كنند.
دانايي فر همچنين درخصوص آخرين تصميمات براي برگزاري مراسم عزاداري در ايام محرم و اربعين حسيني گفت: چند ماهي است كه جلساتي به طور مستمر براي آمادگي و هماهنگي كارها در ميان مسئولان ايراني مستقر در عراق و نيز براي هماهنگي مسايل با مقامات عراقي برگزار مي‌شود و روز شنبه نيز جلسه‌اي در همين چارچوب با حضور تمامي مسئولان مربوطه ايراني در امور عتبات عاليات برگزار شد كه چند ساعت به طول انجاميد. در اين جلسه بررسي‌ها و تقسيم كار و سازمان‌دهي و آمادگي براي برگزاري اربعين حسيني به شكلي كه با مشكلات كمتري روبرو باشد انجام شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین