عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
حجت‌الاسلام حسینی:
شاعر پیشکسوت و دبیر سومین جشنواره شعر «اشراق» گفت: شاعر دینی برای سرایش اشعار آئینی باید در وهله نخست آشنا به مفاهیم دینی و قرآنی بوده و اهل مطالعه تخصصی باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، شاعر پیشکسوتی که پیراهن امام خمینی(ره) را صله گرفته، با بیان اینکه شاعر دینی باید در درجه اول آشنا به مفاهیم دینی و قرآنی باشد، تصریح کرد: شعر دینی شاخصه‌های خاصی دارد و کسانی که درس دین خوانده‌اند، بهترین اشعار دینی و آیینی را می‌سرایند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه شاعر دینی باید اهل علم، دین و قرآن باشد، گفت: یکی از دلایل اصلی جاودانگی شعر حافظ و غنای آن تسلط وی به قرآن کریم بوده که خود نیز اذعان دارد «هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم». همچنین مولانا و سایر شعرای بزرگ فارسی اغلب اهل تفسیر و آشنا با علوم قرآن بودند.

دبیر سومین جشنواره شعر اشراق با بیان اینکه زیربنای ادبیات فارسی بر تعلیمات دینی و عرفانی استوار است، تاکید کرد: مطالعات دینی و آشنایی شاعران بزرگ ما با قرآن کریم پشتوانه آنها در سرودن اشعار غنی و پرمحتوا بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سرودن اشعار آیینی خصوصاً مدح و ستایش ائمه(ع) باید از غلو و بیان مطالب خرافی و دور از شأن این بزرگواران پرهیز شود، گفت: باید شاعران آیینی و دینی، دانش عمیقی نسبت به تاریخ اسلام داشته باشند و می‌توان حتی برنامه‌های آموزش تخصصی را برای آنها تدارک دید.

دبیر سومین جشنواره شعر حوزه (اشراق) افزود: یکی از دلایل اصلی برپایی این جشنواره ایجاد ارتباط عمیق‌تر میان حوزه و ادبیات است و بسیاری از شاعران بزرگ کشور ما در درجه اول روحانی و دارای تحصیلات حوزوی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی برای چندین سال مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی بوده و به تبلیغ و تدریس در خارج از کشور اشتغال داشته است. وی همچنین در گردآوری مجموعه شعرهای طلاب همکاری و اهتمام جدی داشته.

حجت‌الاسلام حسینی در یکی از مجالس در خدمت امام راحل (ره) و هنگامی که محمود کاوه شهید شده بود، این شعر را خواند: «گر کاوه ما رفت، پتک گرانش هنوز هست/ فریادهای صاعقه‌وارش هنوز هست... »؛ وی پیراهن حضرت امام(ره) را به عنوان صله از ایشان طلب کرد و امام (ره) نیز پیراهن خود را به وی بخشیدند.
منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین