عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
مشاور رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی شهدا در جامعه گفت: فهم دین در جبهه های دفاع مقدس موج می زد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در مراسم اربعین شهید گمنام غواص و یادواره شهدای جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) که همزمان با شب شهادت امام باقر (ع) در این مدرسه علمیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا اظهارداشت: کسانی که از نزدیک با دفاع مقدس آشنا بوده  و انگیزه رزمندگان را می دیدند و یا بعد از دفاع مقدس، وصیت نامه بیش از 200 هزا شهید را  مطالعه کرده اند، می فهمند که شهدا در اثر معرفت دینی اقدام به دفاع از وطن کردند و این رشادت ها تنها به خاطر دفاع از وطن نبود.

این استاد حوزه، تصریح کرد: هیچگاه دوست داشتن وطن نمی تواندحماسه ای به این بزرگی بیافریند .

وی ادامه داد: امروز متاسفانه خیلی ها از این مهم حرف نمی زنند که شهدا در کدام مکتب پرورش یافتند که اینقدر  خوب تربیت یافته و در برابر ابرقدرت های جهان مقاومت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، با اشاره به استقبال پرشور مردم از شهدا و مراسم تشییع آنها، بیان داشت:  هر روز که از دوران دفاع مقدس می گذرد، حقانیت شهدا معلوم شده و پایداری آنها بیتشر نمایان می گردد، اینگونه تشییع شهدا حتی در دروان دفاع مقدس هم  نبود و این به خاطر ثابت شدن حقانیت راه آنها است و این مصداق بارز این حقیقت که شهدا زنده هستند ، می باشد.

وی با تاکید براینکه امروز سبک زندگی شهدا قبل از شهادتشان کمتر به نمایش گذاشته شده است بیان داشت: امروز نباید تنها به وصیت نامه  شهدا اکتفا کرده و  بلکه باید نامه های آنها نیز مطالعه گردد چرا که سند معرفتی است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور، تاکید کرد: معرفت شهدا حاصل مطالعه و فهم قرآن و روایات بود، رزمندگان به شدت پیگیر فهم احادیث بوده و آنها توانستند احادیث و روایات را با جهاد و شهادت عملیاتی نمایند.

وی معتقد است: امروز بایدسبک زندگی شهدا مطالعه شود ، چرا که آنها در اندازه خود عالم دینی بودند و فهم بالایی از دین داشتند؛ فهم دین در جبهه ها موج میزد همان فهمی که اگر نباشد جامعه در عذاب است.

این پژوهشگر حوزوی، در بخش دیگری از سخنان خود، با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)تاکید کرد: همه شهدا مدیون این امام همام هستند چون ایشان فرمانده فتح الفتوح روایات پیامبر(ص) بودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اوضاع منطقه اذعان داشت: امروز آمریکایی ها  و انگلیسی ها نمی گذارند مردم عراق و سوریه از  کشور خود دفاع کنند، اگر استکبار از  تروریست ها دفاع نکند، قائله داعش یک ماهه جمع می شود.

لازم به ذکر است: پیکر این شهید گمنام بیستم مرداد ماه و همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و عاشقان راه ایثار و شهادت تشییع  و  در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) در منزل ابدیش آرام گرفت.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین