عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

شب شهادت امام محمد باقر(ع)در هیئت رزمندگان اسلام
این بزرگترین ظلم است وقتی که ما در آستانه مواجهه نهایی و نبرد نهایی بین حق و باطل قرار داریم کسی بگوید امروز روز کنار آمدن با باطل است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب شهادت امام محمد باقر (ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان در این مراسم را بخوانید:

_ از اعجاز قرآن این است که متعلق به همه زمان هاست .در سوره مبارکه اعراف بحث نبرد و تلاش و مبارزه آمده است. در آیه ای ازاین سوره می فرماید که من اراده کردم حق را به وسیله  نبرد و مبارزه و جنگ و مجاهده محقق کنم. در پس سختی ها و اذیت ها بشارت عظیمی وجود دارد. خداوند متعال به پیامبر(ص) می فرماید که من تو را بعد از جنگ و نبرد به اطمینان قلب می رسانم.

_ جنس جنگی که برای احقاق حق است با جنگ های دیگر فرق می کند. جنگ دلهره آور است. در دین باید تحمل باشد. خداوند می فرماید نه تنها که قلبتان را آرام می کنم بلکه شما را کمک می کنم. که همانا خداوند عزیز و حکیم است. عده ای اراده می کنند برای احقاق حق و تمام چیزهایشان را در جنگ می گذارند. از خداوند عزت مند نمی توان غیر از این توقع داشت.

_ امام باقر(ع) در روایتی می فرماید هر کسی نفهمد که چه ظلم و ستمی به ما شده و چگونه حق ما را ضایع کردند باکسی که این ظلم ها را به ما کرده است شریک است. اگر ما نفهمیم در دفاع مقدس چه گذشت و چه ظلمی به بنیاد خدا و این سرزمین شد و چقدر از خاص ترین دوستان خدا را از ما گرفتند ، ظلم کرده است.

_ ذکر مصائب و ظلم هایی که به امام باقر(ع) شده باعث می شود توجه به مجاهدت ها و کارهای ایشان جلب می شود و در این صورت نمی توان از کنارش به راحتی گذشت.بلندترین پرچم جهاد احقاق حق و ابطال باطل است. حق نیستی اگر بخواهی با باطل کنار هم باشی.

_ امام باقر(ع) می فرماید که حق من باقرالعلوم را به کمک خواست. باطل حق را در لایه های متعفن وجود خودش پنهان کرده بود.من از لایه های متعفن باطل حق را بیرون کشیدم تا این که حق ظهور پیدا کرد.

_ قبل از قیام امام عصر(عج) باید جهاد علمی کرد. باید معرفت را نسبت به حق بالا برد. این بزرگترین ظلم است امروز که ما در آستانه مواجهه نهایی و نبرد نهایی بین حق و باطل قرار داریم کسی بگوید امروز روز کنار آمدن با باطل است. چون حق در اوج خود قرار دارد. این بزرگترین ناسپاسی است.

_ وصیت نامه شهدا را بخوانید. انگیزه رزمنده ها در دفاع مقدس نابودی صدام و پیروزی بر عراق نبود. حق ندارید که در کنار خاطرات دفاع مقدس شاد باشید بلکه باید بیدار باشید و پایتان را جای پای کسی بگذارید که به مقصد رسیده است. دفاع مقدس ادامه دارد.

_ هر زمان مهدی فاطمه (عج) را دیدید که ایستاده و به خانه کعبه تکیه داده مأموریتی که شهدا آغاز کرده اند را به سرانجام می رسانیم. زمانی که مهدی فاطمه بیاید تازه کار شروع می شود. زندگی آن زمان معنا پیدا می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین