عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
بزرگ ترين مجتمع علمي فرهنگي و قرآني در زميني به مساحت 25 هزار متر مربع در كربلاي معلي و از سوي آستان مقدس حسيني و با هدف تدرسي رشته هاي مختلف علوم قرآني و اسلامي و جذب طلاب و فضلاي حوزه علميه ساخته مي شود.
عقیق: آستان مقدس حسيني بنا دارد بزرگ ترين پروژه علمي عراق را به نام مجتمع امام حسين عليه السلام بنا كند.
مناف فؤاد حسن، مسئول اين پروژه گفت: اين مجتمع قرآني كه مورد استفاده طلاب علوم ديني و دانشجويان قرار خواهد گرفت، از مهم ترين پروژه هاي علمي و فرهنگي حرم مطهر حسيني است و در زميني به مساحت 25 هزار متر مربع اجرا مي شود.
وي افزود: معماري اين پروژه اسلامي است و شامل دو دانشكده جداگانه براي پسران و دختران مي باشد و هر كدام از دانشكده ها شامل سه طبقه شامل بخش هاي مختلف آموزشي و اداري و كتابخانه مي باشد كه هدف از آن آموزش رشته هاي مختلف علوم قرآني و اسلامي مي باشد.
اين مجتمع در 5 كيلومتري كربلا با هزينه بيش از 80 ميليارد دينار و به مدت زمان 3 ساله ساخته خواهد شد.
مساحت اين مجتمع 25 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است كه در مجموع ساخت آن به 42 هزار متر مربع خواهد رسيد و تاكنون 20 درصد از اين پروژه پيشرفت داشته است.
هدف از ساخت اين پروژه عظيم قرآني، جذب و آموزش علاقه‌مندان به علوم قرآني و مطالعات اسلامي از ميان طلاب و فضلاي حوزه علميه است.
اين مجتمع قرآني ظرفيت پذيرش 500 طلبه را دارد كه در حاشيه اين مجتمع، خوابگاه مسكوني نيز براي طلاب و دانشجويان جهت تحصيلات تكميلي طراحي شده است و نوع معماري به كار رفته اسلامي و مطابق با آخرين استانداردهاي بين المللي است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین