عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۰۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
نماينده ولي​فقيه در خوزستان با اشاره به خدمات خيرين ايراني در بازسازي عتبات عاليات، آن را افتخاري براي ملت ايران دانست و گفت: بر اساس آيات سوره نور و روايات وارده، خانه اهل بيت(ع) محلي​ است كه نور خدا را مي​توان در آن يافت.
عقیق:آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي‌جزايري در مراسم رونمايي از درب‌هاي حرم مطهر امامين عسكريين(ع) كه 29 شهريور در حسينيه ثارالله(ع) اهواز برگزار شد، اظهار كرد: ستاد بازسازي عتبات عاليات استان مجموعه بسيار موفقي است كه با عضويت اشخاص مورد اعتماد و با رياست حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي با سازوكار قوي، سازماندهي و حسابرسي دقيقي روي امانات مردم كه امانت ائمه اطهار(ع) هستند انجام مي‌دهد.
وي به بيان جايگاه بلند اهل بيت(ع) نزد خداوند پرداخت و با اشاره به آيه «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»(نور، ۳۶﴾ گفت: معني آيه اين است خانه‌هايي وجود دارد كه خداوند اجازه داده رفيع و برجسته باشند و جايگاه عظيمي بين مردم داشته باشند؛ چراكه در اين خانه‌ها مؤمنان جمع مي‌شوند و اولياء خدا ذكر خدا را مي‌گويند و هر بامداد و شامگاه عبادت حق‌تعالي را به جاي مي‌آورند.
وي با بيان اين‌كه «اين خانه​ها محل نور خداوند است كه مي​توان نور خدا را در آن‌ها يافت»، افزود: قبل از آيه مذكور، آيه​اي در سوره نور آمده است كه مي​فرمايد: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَي نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ» (نور، 35). به عقيده علامه طباطبايي متعلق عبارت (في بيوت) در آيه 35 است؛ يعني اگر بخواهيم نور خدا را تماشا كنيم، اين نور در خانه‌هايي است كه به اذن خداوند رفيع و بلند گشته است.
نماينده ولي فقيه در خوزستان در ادامه به نقل روايتي در خصوص اين آيات پرداخت و گفت: از پيامبراكرم(ص) سؤال شده است اين خانه‌ها چه خانه‌هايي است؟ آيا منظور مساجد هستند؟ رسول‌الله(ص) فرمود: «اين خانه‌ها، خانه‌هاي پيامبران خدا هستند». در تتمه روايت در برخي از كتب شيعه و همچنين اهل سنت آمده است كه ابوبكر به خانه حضرت علي(ع) و فاطمه(س) اشاره كرد و گفت: يا رسول‌الله آيا اين خانه نيز از آنها است؟ ايشان فرمودند: «هي من افاضلها»: اين خانه از برترين و بالاترين آنها است.
وي در ادامه سخنان خود بازسازي عتبات را افتخاري براي شيعيان و به خصوص ايرانيان دانست و گفت: خداوند از گذشته اين افتخار را به ما ملت ايران و خوزستان داده است كه باني عتبات عاليات باشيم.
وي با اشاره به خدمات خيرين ايراني در بازسازي عتبات عاليات گفت: ما به ملت شريف خود و به وجود تك‌تك شما افتخار مي‌كنيم.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین