عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
در راستاي حفظ ميراث كربلا و جمع آوري تاريخ كربلا:
مركز ميراث كربلاء وابسته به بخش معارف و امور اسلامي و انساني آستان مقدس عباسي اولين شماره از فصلنامه "الغاضريه" را منتشر كرد.فصلنامه "الغاضريه" به موضوعات مرتبط با كربلاي معلي و ميراث آن مي پردازد.
عقیق:مركز ميراث كربلاء وابسته به بخش معارف و امور اسلامي و انساني آستان مقدس عباسي اولين شماره از فصلنامه "الغاضريه" را منتشر كرد.
اين فصلنامه به موضوعات مرتبط با كربلاي معلي و ميراث آن مي پردازد.
دكتر سيد احسان الغُرَيفي مدير مركز ميراث كربلا با اعلام اين خبر گفت: در راستاي حفظ ميراث كربلاء و جمع آوري هرآنچه به تاريخ كربلاء مرتبط مي باشد، از همه اصحاب قلم و انديشه دعوت نموديم تا هر آنچه از تاريخ كربلاء و ميراث ماندگار آن اطلاع داشته و يا اسنادي در اختيار دارند در اختيار اين مركز جهت مستند سازي و انتشار قرار دهند.
دكتر الغريفي اين مطلب را از آن جهت مهم ارزيابي نمود كه در دوره هاي گذشته حاكمان عراق بواسطه مزدوران خود تمام تلاش خود را براي نابودي ميراث اين شهر بكار بسته و برخي از آنها از بين رفته اند.
دكتر الغريفي در تشريح بخشهاي مختلف فصلنامه "الغاضريه" افزود: اين فصلنامه از بخشهاي متعددي تشكل گرديده است. وي در تشريح اين بخشها به بخش آثار تاريخي ديني ، آثار باستاني، بازارچه ها و قيصريه هاي شهر و مدارس علوم ديني و ... اشاره نمود.
وي در ادامه به معرفي بخش "رموز" در اين مجله پرداخت و گفت: اين بخش از مجله به شخصيتهاي كربلاء اعم از علماء، ادباء، خطباء، شاعران و سياستمداران و چهره هاي ماندگار كربلائي مي پردازد.
الغريفي به ديگر بخش هاي اين فصلنامه تحت عنوان آرشيو اشاره نمود و گفت: در اين بخش به حوادثي كه شهر كربلاء در طول تاريخ شاهد آن بوده است پرداخته مي شود.
وي افزود: بخش ديگر اين مجله بخش "الذخائر" است كه به معرفي كتابها و نسخ قديمي و خطي شهر و كتابخانه هاي عمومي و شخصي آن مي پردازد.
دكتر الغريفي در ادامه اظهار داشت: خوانندگان در ديگر بخشهاي اين فصلنامه با آداب و رسوم قديم كربلاء، حِرَف و مشاغل آن، خاطرات مردم شهر، موقعيت جغرافيائي و آب و هوائي كربلاء و ميهمان ويژه آن آشنا مي گردند.
در پايان الغريفي از همه دوستداران كربلاء و اهل قلم خواست تا با ارسال مقالات خود بهمراه يك قطعه عكس به تحريريه اين مجله به آدرس پست الكترونيكي algadriya@alkafeel.net و يا آدرس مجله واقع در كربلاء – حي الاصلاح – مجمع الكفيل الثقافي – مركز تراث كربلاء ، در تحقق اهداف اين مجله همكاري نمايند.

مقالات نبايستي بيش از 3 صفحه با سايز 14 باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین