عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
به مناسبت آخرین پنجشنبه سال/
یکی از سنت‌های ایرانیان در آخرین روزهای سال، زیارت قبور و نکوداشت درگذشتگان است. امام علی‌بن موسی الرضا(ع) درباره نحوه زیارت قبر مؤمن و قرائت سوره فاتحه آداب خاصی بیان کرده‌اند.
عقیق: یک سال شمسی دیگر به پایان راه نزدیک می‌شود و مردم مؤمن و معتقد کشورمان طبق سنتی نیکو، آخرین روزهای سال به ویژه پنجشنبه را با حضور در قبرستان‌ها و بهشت‌های زهرا، فاطمه، رضا، رضوان و ... ضمن غبارروبی و خیرات خوراکی‌هایی نظیر حلوا و خرما، به یاد درگذشتگان فاتحه‌ای قرائت می‌کنند.

امام رضا(ع) درباره زیارت قبور می‌فرماید: هر کس توانایی ندارد به زیارت قبر ما بیاید، به زیارت قبر دوستان صالح ما و علما و دانشمندان و بزرگان شیعه و برادران و خواهران دینی برود که خداوند ثواب زیارت ما را به او اعطا می‌کند.

ایشان به تشریح چگونگی زیارت قبر مؤمن می‌پردازند و می‌فرمایند: هر کس قبر برادر مؤمن خود را زیارت کند و دست خود را روی قبر بگذارد و سوره «انا انزلنا» را 7 مرتبه بخواند، از عذاب و رسوایی روز قیامت نجات می‌یابد.

هشتمین امام شیعیان در جای دیگری نیز به نقل از جد بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی(ص) فرموده‌اند: کسی که به قبرستان برود و سوره «قل هو الله احد» را 11 مرتبه بخواند و ثواب آن را برای اموات بفرستد، به عدد مردگان به او پاداش داده می‌شود.


منبع: وبگاه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین