عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه اعزام زائران در اعياد غدير، قربان و وز عرفه در عتبات آغاز شده است، از حضور بيش از 54 هزار ايراني در كربلاي معلي در روز عرفه خبر داد و اظهار داشت: اين زايران تنها از طريق سازمان حج وزيارت اعزام مي‌شوند، اما ده‌ها هزار نفر از زايران نيز به صورت انفرادي در اين ايام به عتبات جهت حضور در عرفه سفر خواهند كرد.
عقیق:محسن نظافتي مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، با اشاره به اعزام زائران ايراني به عتبات گفت: اعزام زائراني كه در عيد قربان و روز عرفه در عتبات حضور خواهند داشت از 26 شهريور به صورت زميني و هوايي آغاز شده است و اعزام‌ها همچنان ادامه داد.
وي با بيان اينكه قيمت اعزام‌ها به عتبات در مناسبت‌هاي عيد قربان و روز عرفه 8 تا 10 درصد افزايش يافته است، ادامه داد: كاروان هايي كه در عيد غدير در عراق هستند با چنين افزايش قيمتي روبه رو نيستند و اين در حالي است كه پس از گذران اين ايام هزينه‌ها به روال عادي باز مي‌گردد.
نظافتي با بيان اينكه زائران ايراني به مدت سه روز در نجف، سه روز در كربلا و يك روز در كاظمين اقامت دارند گفت: در عيد غدير و روز عرفه 54 هزار زائر ايراني در اعتاب مقدسه حضور دارند، به عبارت ديگر 27 هزار زائر را در روز عيد غدير و 27 هزار زائر را در روز عرفه در عتبات داريم.
مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، تمام زائران ايراني حاضر در عراق كه در روز عرفه در كربلا حضور ندارند، با اتوبوس هايي كه در اختيار آنان قرار ميگيرد به كربلا اعزام مي شوند و بعد از مراسم به شهر محل اقامت خود باز ميگردند.
وي يادآور شد: آمار اعلام شده تنها آماري است كه زايران به صورت رسمي از سوي سازمان حج وزيارت در روز عرفه به عتبات اعزام مي‌شوند، اما ده‌ها هزار نفر از زايران طبق برنامه‌ريزي قبلي و به صورت انفرادي به عتبات اعزام مي‌شوند كه آمار دقيق زايران ايراني در روز عرفه بعد از اين ايام مشخص خواهد شد.
گفتني است، فلسفه دعاي عرفه به آنجا بر مي گردد كه اولين بار دعاي عرفه توسط امام حسين(ع) در مراسم حجي كه قبل از سال حادثه عاشورا شركت ‌كردند، خوانده شد.
چون سالي كه عاشورا اتفاق افتاد ايشان روز هفتم از مكه خارج شدند، دعا مربوط به روز عرفه است، پس سال آخر عمرشان اين دعا را نداشتند چون وقوف به عرفات را نداشتند، امام(ع) از ابتداي امر قصد عمره مفرده كرده بودند نه قصد حج، اگر قصد حج كرده بودند نبايد روز هشتم از مكه خارج مي‌شدند، اين دعا براي سال‌هاي قبل است. يكي از بهترين موقعيت‌‌ها براي اين دعا روز عرفه است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین