عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص)، ماجرای حضور بودایی‌ها در عزاداری امام حسین(ع) را تشریح کرد.
عقیق:مجید مجیدی پیش از ظهر دیروز در پنجمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: قرار گرفتن در این جمع برای من بسیار ارزشمند است و حضور درآن تداعی‌گر خاطرات نوجوانی و جوانی است که با عطر بوی محرم راهی حسینیه‌ها می‌شدیم و خانه به خانه رسیدن ماه محرم را به مردم اطلاع می‌دادیم.

وی ادامه داد: برکت آن هیئت‌ها و تکایا جوانانی شدند از نسل انقلاب که ایستادند، مردانگی و ایثارگری کردند، جانشان را دادند تا این مملکت به نام اهل بیت(ع) بماند و پرچم سید الشهدا(ع) بر فراز آن اهتزاز داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) با تأکید بر اینکه نام امام حسین(ع) معجزه‌گر است، عنوان کرد: ما قدر این نعمت الهی را واقعاً ندانسته‌ایم و نتوانستیم منش و رفتار آن حضرت را در جامعه پیاده کنیم.

مجیدی در ادامه به نقل خاطره‌ای پرداخت و بیان کرد: در منطقه‌ای از کشمیر که جمع کوچکی از مردم آن شیعه بودند، حسینیه‌ای با شکوه و با عظمت را دیدیم که برای ما سئوال شد در این منطقه با تعداد کم شیعه چنین حسینیه‌ای به چه منظور ساخته شده است.

وی بیان کرد: پس از مدتی متوجه شدیم شیعیان در آن منطقه به نحوی زیبا و اثرگذار پذیرای مردم بودند که توانسته‌اند بسیاری از مردم غیر شیعه و غیر مسلمان آنجا را جذب امام حسین(ع) کنند و به ما گفتند که وقتی محرم شروع می‌شود حتی بودایی‌ها با پرچم‌هایشان می‌آیند و در این حسینه عزاداری می‌کنند.

کارگردان برجسته سینمای ایران افزود: این موضوع برای من بسیار جالب و حیرت‌انگیز بود. در جایی دیگر با شیعیان آن منطقه صحبت می‌کردیم، در صحبت‌هایم نام امام رضا(ع) و زیارت حرم ایشان را آوردم که به یکباره جمع منقلب شدند و آنجا من ارادت واقعی به حضرت را دیدم و در انتهای جلسه از بنده خواستند تا سلامشان را به امام رضا(ع) و شیعیان ایران برسانم.

مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه پرچمداری امام حسین(ع) در هیئت‌ها کار بزرگ و ارزشمندی است، بیان کرد: ما باید این فرهنگ را در نسل‌های جوان به خوبی منتقل و فرهنگ اسلام و عاشورا را برای آنان تبیین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌ها در انتقال پیام عاشورا به نسل بعد و به دنیا کارهای فرهنگی است، اظهار کرد: خداوند این توفیق را به من داد تا هفت سال از عمرم را صرف پروژه‌ای به نام پیامبر اکرم(ص) کنم، پیامبری که هرچه درباره آن تحقیق کنیم بیش از پیش به عظمت بی‌انتهای آن پی می‌بریم.

کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) با تأکید بر اینکه ما هنوز نتوانستیم نام مبارک ایشان را در فرهنگ عامه خود جاری کنیم، اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) چقدر در زندگی ما جای دارد و چقدر توانستیم نام ایشان را در زندگی خود جاری کنیم.

مجیدی ادامه داد: توفیق بزرگی برای من بود که در لحظه لحظه ساخت این فیلم به نوعی عبادت کنم و صبح تا شب نام مبارک حضرت را بر زبان می‌آوردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما فقط باید خودمان را در منظر آفتاب قرار دهیم تا از برکات نور آفتاب بهره‌ ببریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین