عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
فرماندار قصرشیرین از پیگیری فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تردد سازمان یافته زائرین از مرز خسروی خبرداد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم در آنسوی مرز فراهم شده و امنیت رائرین تامین شود.
عقیق:افشین رضایی در خصوص تردد مسافرین و هم‌چنین تردد سازمان یافته زائرین از مرز خسروی به کشور عراق گفت: مرز خسروی که براساس مصوبه شورای امنیت از سال ۹۱ تعطیل شده بود، براساس دستور العمل و ابلاغ وزیر کشور از انتهای سال ۹۳ باز است و مسافرین می توانند از سمت ما تردد کنند.

وی تصریح کرد: ما مشکلی در این زمینه نداریم و به دنبال فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای تردد در آن سوی مرز و کشور عراق هستیم چرا که امنیت آن سوی مرز باید از سوی طرفین عراقی تامین شود.

روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مسافر از مرز خسروی تردد می‌کنند

فرماندار شهرستان قصرشیرین، افزود: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کسانی که پاسپورت دارند و به صورت شخصی اقدام می کنند، می توانند از این مرز تردد کنند اما فراهم کردن سازو کارهای لازم برای تردد سازمان یافته زائرین از این مرز باید توسط سازمان حج و زیارت صورت گیرد که در این صورت نیز باید مباحث امنیتی و... را نیز توسط شرکت های با این کارکرد تامین کنند.

وی، از پیگیری این سازمان برای تردد زائرین در اربعین حسینی خبرداد و گفت: پیگیری این موضوع در دست اقدام است که کاروان های زائرین بتوانند به صورت سازمان یافته در این ایام هم تردد کنند.

رضایی، با یادآوری اینکه هم‌اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از مرز خسروی تردد می کنند، گفت: عمد این مسافران، افرادی هستند که یا اقوامی در آن سوی مرز و یا در داخل ایران دارند و برای دیدار با اقوام از این مرز تردد می کنند.

کوله بری ممنوع شده و کوله بران را به تعاونی های مرزی می‌بریم

فرماندار قصرشیرین در خصوص وضعیت تجارت از مرزهای این شهرستان به کشور عراق نیز گفت: مبادلات تجاری از هر دو مرز خسروی و پرویزخان هم چنان در حال انجام است و حتی در این زمینه رشد نیز داشته است.

وی، در خصوص وضعیت تجارت کوله‌بری از مرزهای این شهرستان نیز گفت: از نظر قانون کوله‌بری طی ابلاغی از سوی معاون وزیر از هفته گذشته ممنوع شده و آن را یک مبادی رسمی نمی دانند، اما برای رفع این مشکل سعی داریم از طریق تعاونی‌های مرزنشینان اقدام و کوله بران را در قالب این تعاونی‌ها به کار گیریم.

هماهنگی با کمیته مصوبات سفر رئیس جمهور برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین

رضایی، هم‌چنین از پیگیری‌ها ایجاد منطقه آزاد در شهرستان قصرشیرین توسط مسئولین استانی و نمایندگان خبرداد و گفت: این موضوع را طبق قول‌های مسئولان دولت در سفرهای گذشته به کرمانشاه پیگیر هستیم و به صورت پیشنهاد در سفر رئیس جمهور به استان مطرح می شود.

وی تصریح کرد: رایزنی‌های لازم با کمیته ای که این موضوع را مصوب کند انجام شده است و امیدواریم یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان باشد چرا که یکی از اولویت‌های مطالبه ای ما در استان و این سفر است.
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین