عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
مراسم هفتگی هیئت عبدالله بن حسن(ع) برگزار شد
مجالس خود را به ذکر امیرالمؤمنین زینت بدهید. افضل اعمال جایی است که نام امیرالمؤمنین را می آوریم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت عبدالله بن حسن(ع) با سخنرانی حاج مهدی توکلی و مداحی کربلایی حنیف طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید:

_ علامه طباطبایی در مقدمه تفسیر المیزان می فرماید قرآن برای فهم خودش کافی است و کسی اهل قرآن باشد نیازی به کسی ندارد. ده شب اول ذی الحجه در قرآن آمده است و ده شبی است که در میقات موسی آمده است. ده شب در عید قربان میقاتش کامل می شود.

_ همه شب های این دهه فوق العاده است ولی شفع که روز هشتم است و وتر که روز نهم است جایگاه ویژه ای دارد. خداوند چهار عید برای مسلمان ها قرار داده و دو عید بزرگ در این ماه است. عید قربان و عید غدیر که از اعیاد بسیار بزرگ است. روز جمعه عید نماز است. عید فطر هم عید روزه است. عید قربان عید حج و عید غدیر عید ولایت است.

_ اسلام بر پنج پایه استوار است. نماز و روزه و حج و ولایت و زکات است. که در دین هیچ چیزی به اندازه ولایت مهم نیست. در دل چهار رکن نماز و روزه و حج و ولایت زکات وجود دارد. زکات روزه فطریه و زکات حج قربانی . نماز هم بدون زکات انسان را از خدا دور می کند.  امیرالمؤمنین در رکوع انگشتر خود را بخشیدند. علامه امینی در کتاب الغدیر بیان کرده است که افضل و بالاترین عید امت پیامبر غدیر خم است.

_ غدیر خم خیلی مظلوم است. در همه کشورهای اسلامی عید قربان و عید فطر تعطیل است. اما خداوند در قرآن از عید غدیر خم تعریف کرده است.خداوند در قرآن می فرماید که کفار به دین نمی توانند ضربه بزنند بلکه ضربه اصلی را خودشان به دین می زنند. چون عید غدیر کفار را مأیوس کرده است.

_ مجالس خود را به ذکر امیرالمؤمنین زینت بدهید. افضل اعمال جایی است که نام امیرالمؤمنین را می آوریم. اگر پنج ویژگی نبود همه مردم جز صالحین بودند. بشر فطرت دارد. هر کسی رو به خدا می کند کیف می کند. لذت انسان در عبادت خدا می باشد. این پنج ویژگی عبارت است اول این که بشر به جهل خود قناعت می کند. دوم بخل و حرص است.

_قناعت این است که انسان به روزی که خدا نصیب انسان می کند راضی باشد. و به حلال خدا اکتفا کنیم و به حرام نرویم. در یافتن علم حرص خوب است. حرص این است که انسان می خواهد همه چیز را به دست بیاورد  و بخل این است چیزی که دارد را انفاق نکند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین