عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
محمدزاده خبر داد:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران از برپايی هفت‌سين قرآنی و فاطمی در 81 آستان امامزاده تهران در هنگام تحويل سال نو در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين محمدزاده _مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران_ در نشست خبری تشريح برنامه‌های طرح آرامش بهاری در استان تهران، با اشاره به اينكه در سال آينده دو رويداد مهم انتخابات رياست جمهوری و شورای شهر وجود دارد اظهار كرد: با توجه به اين مسائل مهم ضرورت بيشتری احساس می‌شود تا سال جديد را با معنويت، اخلاص و توكل آغاز كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدزاده با اشاره به برپايی طرح آرامش بهاری برای سومين سال متوالی در آستان امزادگان و بقاع متبركه استان تهران اظهار كرد: مراسم تحويل سال نو همراه با برپايی سفره هفت‌سين قرآنی و فاطمی در 81 آستان امامزاده اجرايی می‌شود.

 

برپایی 20 خیمه معرفت در آستان امامزادگان

مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران از برپايی 20 خيمه معرفت در آستان امامزادگان شاخص تهران خبر داد و گفت: بيش از 100 مبلّغ در آستان امامزادگان و بقاع متبركه در قالب طرح آرامش بهاری آماده پاسخگويی به سؤالات زائران هستند.

وی از ديگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب طرح آرامش بهاری در استان تهران را برپايی نمايشگاه محصولات فرهنگی در 41 آستان امامزاده برشمرد و گفت: در 50 بقعه متبركه نيز ايستگاه صلواتی برپا می‌شود.

وی از ارائه بروشورهای معرفی امامزادگان شاخص شهر تهران به مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر تهران خبر داد و گفت: سامانه پيامكی 1000011421 نيز آماده دريافت پيشنهادات و انتقادات زائران است.

 حجت‌الاسلام محمدزاده:

تمامی مساجدی كه دارای رقبات هستند و اداره آن رقبات نيز بر عهده سارمان اوقاف و امور خيريه است با معرفی امام جماعت از ناحيه مركز رسيدگی به امور مساجد اداره اقاف آنان را به عنوان امين خود منتسب می‌كند

وی به غبارروبی آستان امامزادگان طی 24 اسفندماه همزمان با آخرين پنجشنبه سال اشاره كرد و گفت: زائرسراها و سكونت‌گاه‌های موقت نيز از سوی اين اداره‌كل آماده پذيرايی از مسافران نوروزی است.

محمدزاده در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر فروش قبور در آستان امامزادگان گفت: در اين رابطه خريد به صورت جدی صورت نمی‌گيرد بلكه برای تأمين نيازهای آستان امزادگان كه هزينه نذورات جوابگوی آن نيست با در نظر گرفتن اولويت و امتيازهای خاص اين قبور به افراد خيری كه قصد كمك به امامزاده را دارند واگذار می‌شود.

 

خردادماه سال آینده؛ آخرین مهلت پرداخت مال‌الا‌جاره املاک موقوفی

وی همچنين خرداد‌ماه سال آينده، را آخرين فرصتی معرفی كرد كه متصرفان و مستأجران املاك وقفی می‌توانند نسبت به پرداخت مال‌الاجاره و به روزرسانی آن اقدام كنند و اظهار كرد: بخش قابل توجهی از مستأجران نسبت به اين امر اقدام كرده‌اند. تعداد باقيمانده نيز تا خرداد‌ماه سال آينده، فرصت دارند در غير اين صورت مشمول برخوردهای قانونی خواهند شد.

وی در پايان سخنان خود از امضای تفاهم‌نامه با مركز رسيدگی به امور مساجد خبر داد و تصريح كرد: تمامی مساجدی كه دارای رقبات هستند و اداره آن رقبات نيز بر عهده سارمان اوقاف و امور خيريه است با معرفی امام جماعت از ناحيه مركز رسيدگی به امور مساجد اداره اقاف آنان را به عنوان امين خود منتسب می‌كند.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین