عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
مدير عمليات پزشكي حج، توصيه‌هايي در خصوص بايدها و نبايدهاي ايام تشريق براي زائران را تشريح كرد.
عقیق:پيرحسين كوليوند ضمن تبريك حلول ماه ذي الحجه و پيوند آسماني حضرت علي (ع) و بي بي فاطمه (س) و با نزديك شدن به ايام تشريق درباره توصيه‌هاي به زائران، از آنها تقاضا كرد تا با رعايت اين نكات ساده ضمن برگزاري حجي آرام، موجبات بهره مندي بيشتر خودشان را از فرصت حج فراهم آورند.
مدير عمليات پزشكي حج، عنوان كرد: حجاج قبل از حركت به سوي عرفات استراحت كافي كنند و انرژي خود را براي انجام اصلي اعمال حج ذخيره كنند.
كوليوند به همراه داشتن وسايل شخصي به مانند دمپايي راحت، كيسه كفش، صابون بدون بو، بند عينك، ماسك غير دوخته، خودتراش شخصي و تيغ خود تراش به تعداد كافي (براي مردان ) كلاه براي مردان، جهت استفاده بعد از حلق نيز اشاره كرد و افزود: اگر زائري بيمار است و از داروهاي خاصي استفاده مي‌كند، حتماً داروهاي خود را به همراه داشته باشد.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از زائران خواست تا اطلاعات بهداشتي لازم را از پزشك مجموعه خود كسب كنند و در طول اين ايام، سالمندان و بيماران را همراهي كنند.
كوليوند همچنين به همراه داشتن زير انداز مناسب و ملحفه تميز و نيز دستبند، نشاني و شماره تلفن كاروان خود را به زائران توصيه كرد.
تَشْريق، عنواني براي روزهاي 11 تا 13 ذيحجه است و بخش مهمي از مناسك حج مثل قرباني و رمي جمرات و... در همين ايام صورت مي‌پذيرد. به همين دليل اين ايام در فرهنگ اسلامي به داشتن آداب و جايگاهي ويژه ممتاز شده است. بنا بر نظر غالب، چون در اين سه روز حاجيان گوشت‌هاي قرباني را تكه تكه، و در نور آفتاب خشك مي‌كردند، آن را ايام تشريق ناميدند. به نظر برخي، ذبح قرباني تنها در صورت بر آمدن آفتاب جايز است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین