عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
سایت نخستین سوگواره بین‌المللی «قتیل‌العبرات» با حضور مدیرعامل مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان رونمایی شد.
عقیق:آیین رونمای از سایت‌ چهارمین همایش و نخستین سوگواره بین‌المللی «قتیل‌العبرات» عصر دیروز در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام زهیرالحسن نقوی مدیرعامل موسسه دانشجویان مسلمان جهان در سخنانی گفت: درباره اربعین حسینی دو نظر وجود دارد که یکی تاکید بر هنگام بازگشت اسرای کربلاست و دیگری به زیارت پیاده جابربن عبدالله انصاری در چهلمین روز شهادت اولیای دشت کربلاست.

وی افزود: تا یک دهه قبل اربعین به شکوه و عظمت امروز نبود اما امروز حتی با تهدیدات داعش و تکفیری‌ها مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با شکوه و میلیونی برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان گفت: این مؤسسه مردم نهاد رسما در ایالت کالیفرنیای آمریکا ثبت شده است و اهداف ما از ثبت آن تاسیس دانشگاه مجازی در کربلا، گسترش مفاهیم اسلامی و ظلم‌ستیزی در فضای مجازی و برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی در این باره است.

وی افزود: به شخصه دیده‌ام دانشجویانی که از آمریکا در پیاده‌روی اربعین آمده‌اند بیش از دانشجویان ایرانی یا یک کشور اسلامی اثرگذار است.

ما باید بین دانشجویان آن طرف و دانشجویان این طرف یک پیوند حول محور اباعبدالله الحسین ایجاد کنیم. بنابراین می‌خواهیم همه دانشجویان را پای کار بیاوریم.

نادری دبیر سوگواره قتیل‌العبرات نیز در سخنانی گفت: با توجه به ظرفیتی که پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی دارد تصمیم گرفتم در کنار سوگواره مسابقه‌ای به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو دارد و در بحث شعر، عکس و فیلم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: قاسم صرافان در بخش شعر مسئولیت هیأت داوری را بر عهده دارد. علی فریدونی مسئولیت هیأت داوری عکس و آقای خسروانی در بخش فیلم مسئولیت داوری را بر عهده دارد. ان‌شاءالله برگزیدگان در کربلای معلی تجلیل می‌شوند و آثار برگزیده‌ شعر در کتابی چهار زبانه چاپ خواهد شد.

صرافان نیز در این نشست درباره داوری اشعار گفت: شعرها از حیث موضوع و تازگی اعتبارسنجی خواهند شد. حمیدرضا شکارسری در بخش شعر فارسی به ما کمک خواهد کرد و اگر تعداد اشعار زیاد باشد پیش‌بینی کرده‌ایم تا 5 نفر تعداد اعضای هیأت داوران افزایش یابد.در بخش عربی محسن حیدری و مرتضی آل‌‌کثیر و در بخش اردو از افرادی نظیر عزیز مهدی بهره می‌بریم.

در پایان این مراسم، سایت سوگواره بین‌المللی «قتیل‌العبرات» به نشانی www.muslimst.com رونمایی شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین