عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با اول ماه ذی‌الحجه ویژه برنامه‌های روز ازدواج در سه نوبت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در این باره، گفت: ویژه برنامه‌های اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) «روز ازدواج»، روز سه‌شنبه بیست و چهارم شهریور ماه در سه نوبت در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 10:30 تا 13:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام محمد رضایی‌تهرانی در رابطه با موضوع ازدواج علوی و فاطمی سخنرانی می‌کند و در ادامه امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دومین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 17 تا 19 در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام مسلم داودنژاد پیرامون موضوع همسران مؤفق به ایراد سخن می‌پردازد و سپس ابوطالب خالق‌پور مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌سرایی را خواهد داشت.
حسینی تصریح کرد: سومین برنامه جشن روز ازدواج از ساعت 19:30 تا 21 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار پیرامون موضوع زندگی مؤفق از دیدگاه امام رضا(ع) سخنرانی می‌کند و در ادامه سیدجعفر ماهرخسار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم به اجرای مولودی خوانی و مدیحه‌‎سرایی می‌پردازد.
وی تأکید کرد: حضور در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) بوده و امیدواریم که تمامی زوج‌ها و به ویژه زوج‌های جوان با بهره‌مندی از این برنامه‌های نورانی سبک زندگی علوی و فاطمی را برای خود برگزینند و والدین نیز ازدواج ساده و آسان را برای فرزندان خود برگزینند و از چشم‌وهم‌چشمی‌های رایج و ناپسند دوری کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچگاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد و حضرت علی(ع) پیشوای پارسایان با حضرت فاطمه(س)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بستند و خداوند منان، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.
حسینی گفت: برکت این ازدواج عمری به گستردگی آفتاب دارد، همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد و اول ذی‌الحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی علوی و فاطمی داده ‌اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند بزنند.
وی افزود: نخستین روز از ذی‌الحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و به فرمان خداوند این ازدواج میمون و مبارک، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کردند و در این پیوند پرمیمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی بودند و بهشتیان نیز به زینت و زیور آراسته شده بودند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین