عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
يادداشت: حجت الاسلام سيدعلي غيور
عقیق:آجرك الله يا صاحب الزمان (عج)
اعظم الله اجورنا و اجوركم بمصابنا بامامنا الجواد (ع)
«السلام عليك يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر
السلام عليك يا ابا جعفر يا محمد بن علي
سائل، شبي كه زائر باب المٌراد شد
تسبيح وار، گرمِ دَمِ "يا جواد شد
در كربلا نيافت مَجال گريستن
در كاظمين روزيِ اشكش زياد شد
در اولين قدم به مراد دلش رسيد
سائل، دَمي كه ساجد"باب المراد شد
بار ديگر دل براي هواي كاظمين پر مي زند و شوري ديگر در حرم امامين همامين بر پا مي شود . عاشقان عزادار كه در ماتم شهادت جانگداز و مظلومانه حضرت امام جوادعليه السلام دانه هاي مرواريد در صدف ديده گانشان جاي گرفته، و با شور وهيجان و قلبي مملو از غم و اندوه آمده اند به جد بزرگوارشان حضرت امام موسي كاظم عليه السلام اين مصيبت عظما را تسليت عرض نموده، و بگويند ما در غم شهادت جانگدار و مظلومانه پاره تنتان جواد الائمه عليه السلام محزون هستيم و تشنگي ديدارتان در دلمان بر افروخته است. دل دوستان اهل بيت عليهم السلام چون پرستويي هواي كاظمين، مشهد الرضا، مضجع شريف امام رضا عليه السلام را دارد.
اگر دلتان براي هواي كاظمين پر مي زند اكنون بياييد اينجا گوئيا شوري ديگر از عاشورا برپا مي شود شيعيان عاشقي را مي بينيد كه براي ديدار محبوبشان با پاي دل آمده اند.
كوي و برزن كاظمين گرچه رنگ عزاي باب المراد را به خود گرفته اما شور زائران همراه با نشاطي قلبي است. موكب هاي عزا هم اشك شوق دارند اين شوق شوق حضور است ، شوق ديدار، شوق رسيدن به مراد است از باب المراد. عزاداران كه به آستان امامين همامين جوادين مشرف شده اند آمده اند تا با زلال چشم خويش صحن و سراي حرم را غرق صدف نمايند.
آري دل دوستان اهل بيت عليهم السلام چون پرستو هواي كاظمين است آمده اند تا از خوان كرم باب الحوائج و باب المراد جرعه اي بنوشند و بهره اي ببرند تا مشمول كلام گهربار ثامن الحجج حضرت امام رضا عليه السلام شوند كه مي فرمايند: براي هر امامي عهد و پيماني است بر گردن پيروان او و از نشانه هاي وفاي كامل به اين عهد و پيمان زيارت قبور امامان است.
آمده اند تا بار ديگر وفا داري خود را اعلام و از كنار مضجع شريف حرم امامين همامين جوادين دست ادب بر روي سينه گذاشته و رو به حرم ملكوتي حضرت امام رضا عليه السلام نموده و اين شهادت جانگدار را به محضر آن امام بزرگوار تسليت عرض نمايند و عرضه بدارند آقا به نيابت از شما در اين سوگ و ماتم عظما در كنار حرم فرزند عزيزتان عزاداري و نوحه سرايي مي نماييم و به ياد مي آوريم گريه هايتان را در شب ولادت حضرت امام جواد عليه السلام كه همراه با اشك و ناله و فغان مي فرموديد: مي كشند فرزندم را از روي غيض و غضب و ملائكه آسمانها بر مظلوميت فرزندم گريه مي كنند.
ما همراه با ملائكه ناله و فرياد مي زنيم و اشك ماتم بر ديدگانمان جاري. هر زائر با خواندن اذن دخول انگيزه خود را صفاي بيشتري داده با خلوصي افزونتر مهياي حضور در حرم مي شود.
اين كه تو پا مي نهي پا نداني كه كجاي مي نهي
دور شو از خواهش نفس و هوي انك في اقدس واد طوي
چون كه در آيي به سوي روضه از سر اخلاص و نياز و دعا
روضه كه آمد ز رياض بهشت خشت خشتش همه عنبر سرشت
بر سر هر كنگره اش تا فلك جاي گرفتست ملك بر ملك
هر كه در اين روضه زماني نشست تا ابد الدهر زاندوه رست
با رسيدن به روضه شريف به مقصود نزديك مي شوي . روضه به منزله قلب حرم است زائر بايد فزونتر از گذشته خلوص را نمايان ساخته طمأنينه و آرامش را در گفتار و رفتار خود حاكم نمايد هر چند زائر آشنا تر باشد شوق مجال تكلف را از او مي گيرد خود به خود آرامش و قرار بر جان او سايه مي اندازد و عرضه مي دارد:
السلام عليكما يا حجتي الله في ارضه و سمائه،عبدكما و وليكما متقربا الي الله بزيارتكما









211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین