عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
حجت الاسلام محمدصالح: پس از قرآن بهترین منبع برای شناخت «اصل مهدویت و انتظار» سنت معصومین علیهم السلام و کلام و حدیث پیامبر و امامان است. ...
عقیق:عبدالعظیم حسنی با امام جواد علیه السلام در ارتباط با مهدویت گفت و گویی دارد که در آن حقایق بسیاری پیرامون مهدویت نشان داده شده است.
عبدالعظیم حسنی گفته است، به محمد بن علی بن موسی الرضا علیهم السلام عرض کردم : «مولای انی لارجو ان تکون القائم من اهل بیت محمد الذی یملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا ».
«مولای من! امیدوارم قائم از اهل بیت پیامبر که زمین را از عدل وداد پر می‌کند بعد از آنکه از ستم پر شده است، شما باشید! امام جواد علیه السلام به او فرمودند: «همه ما قائم به امر خدا و هادی به سوی دین او هستیم، ولی قائمی که خداوند به وجود او زمین را از کافران و منکران پاک می‌کند و زمین را پر از عدل و داد می‌سازد، کسی است که ولادتش بر مردم پوشیده می‌ماند و شخص او از دیدگاه آنان غایب و نهان است و بر آنان حرام است نام او را ببرند و او همنام و هم کنیه رسول خداست. او کسی است که زمین برای او پیچیده و رام می‌شود و هر دشواری و مشکلی برای او آسان می‌گردد. یاران او به شمار اصحاب بدر 313 مرد از دورترین نقاط زمین به نزدش جمع می‌شوند و آن قول خداست: هر کجا که باشید خداوند همگی شما را به سوی خود باز می‌آورد در حقیقت خدا بر همه چیز تواناست (بقره/148). چون برای او این عده مخلص جمع شوند خدا امرش را ظاهر سازد و چون عقد یعنی ده هزار مرد کامل شدند (عدد سپاهیانش به ده هزار نفر رسید) به اذن الهی قیام می‌کند و آن قدر دشمنان خدا را می‌کشد تا خداوند راضی گردد. (الاحتجاج، ص449).
این حدیث از منابع مهم «امام شناسی» و «مهدی شناسی» است. در این حدیث شریف اختصاصات شخصی و ویژگی های شخصیتی و شمار یاران و اصحاب نخستین هنگام ظهور، نوآوری ها و شکوفایی‌های عصر ظهور و نشانه های حقیقی ظهور به عبدالعظیم حسنی آموزش داده شده است.

 تطهیر زمین از ناپاکان
زمین در عصر ظهور چگونه خواهد بود؟ امام جواد علیه السلام در توصیف حضرت مهدی علیه السلام بالاترین کارکرد انقلاب جهانی مهدوی را یادآوری کرده و فرموده اند: «یطهرا... به الارض من اهل الکفر و الجحود. خداوند با او زمین را از اهل کفر و انکار پاک می‌گرداند» بنا بر این. "زمین پاک” دستاورد بزرگ انقلاب جهانی مهدوی است.  نکته مهم در این بیان امام این است که امام مهدی(عج) مجری فرمان خداست و خداوند به دستان بقیه ا... و یارانشان زمین را از ناپاکان پاک می‌گرداند. در عصر ظهور اهل بیت علیهم السلام و اهل ایمان و تقوی و اخلاص و عدالت، وارثان زمین پاک خواهند شد.

 برقراری قسط و عدالت جهانی
اهل کفر و الحاد و انکار و طاغوتها و جنایتکاران و مفسدان، مانع اصلی برقراری عدالت اند. امام مهدی علیه السلام با پاکسازی زمین از بی دینان و لامذهب ها و سرکشان، راه برقراری عدالت اجتماعی را هموار می‌سازند. امام جواد علیه السلام در وصف قائم آل محمد(عج) فرموده‌اند: «یملا الارض قسطا و عدلا. زمین را پر از قسط و عدل می‌سازد.»
بشریت درون نظام سلطه بین المللی سراسر ظالمانه، تشنه عدالت است. حضرت مهدی(عج) خواهد آمد و زمین را پر از قسط و عدل خواهد ساخت. انتظار ظهور در حقیقت انتظار پاک‌سازی زمین از کافران و طاغوتها و امید برقراری قسط و عدالت بر سراسر زمین است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین