عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
امام جمعه پلدختر گفت:روحانیون و مبلغان اعزانی به روستاها ترویج و گسترش فرهنگ زکات در روستاها را در راس برنامه های تبلیغی خود بگنجانند.
عقیق:حجت الاسلام محمد سوری در جلسه شورای زکات شهرستان پلدختر با اشاره به اهمیت و ارزش پرداخت زکات در دین مبین اسلام گفت:پرداخت زکات علاوه بر آرامش روحی و روانی برای انسان موجب تطهیر اموال و فزونی آن نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات کاهش فقر ،کم شدن فاصله طبقاتی و همچنین شکوفایی و رونق اقتصادی جامعه را به همراه خواهد داشت، افزود: پرداخت زکات سعادت انسان در دنیا و آخرت را فراهم می کند به گونه ای که انسانها با پرداخت زکات اموال خود، به سعادت و رستگاری جامعه خود نیز کمک می کنند.
امام جمعه پلدختر، با تاکید بر اینکه زکات از واجبات الهی است و در دین مبین اسلام آیات و روایات فراوانی نسبت به پرداخت این فریضه برای انسانها آمده است تصریح کرد:پرداخت زکات موجب خیر و برکت در کشاورزی و فزونی نعمات زمینی و روییدنی های موجود در زمین نیز خواهد شد.
حجت الاسلام سوری، با اشاره به اینکه عدم پرداخت زکات خشکسالی،عدم بارندگی و پیامدهای منفی دیگری را نیز بدنبال خواهد داشت خاطر نشان کرد:در این زمینه مبلغان و روحانیون اعزامی باید با تشویق کشاورزان و روستاییان و تبیین آثار مثبت این فریضه ، پرداخت زکات را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کنند.
وی با تاکید بر اینکه اگاهی رساندن به مردم نسبت به پرداخت زکات گام مهمی در افزایش میزان پرداخت زکات در جامعه است  اظهار داشت:بی شک مبلغان و روحانیون اعزامی به نقاط روستایی می توانند اقدامات سازنده ای را در راستای گسترش فرهنگ زکات در جامعه داشته باشند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین