عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
ایام شهادت جواد الائمه(ع) در هیئت مکتب المهدی(عج)
اگر در دستگاه اهل بیت خودت را بگیری آنها تو را ول می کنند و اگر خودت را ول کنی اهل بیت تو را می گیرند.
گزارش تصویری



عقیق: مراسم هفتگی هیئت مکتب المهدی(عج) به مناسبت ایام شهادت امام جواد علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار طهرانی و مداحی حاج رسول فیضی،حاج محمد کمیل و کربلایی محمد حسن فیضی در فاطمیه ارشادبرگزار شد .


  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را بخوانید:

_ برای رسیدن به مقصود و مطلوب هیچ یار و یاوری مثل ترک معصیت ما را برای رسیدن به پایگاه نور رهنمون نیست. همه بزرگان و اهل سلوک بر این قائل هستند که اول ترک گناه و بعد عمل کردن است. کسی که منشأ طریق حرکتش به طریق خداوند عالم بر پایه ترک گناه باشد خیلی مهم تر است از این که در کسب فضائل و حسنات اوج بگیرد.

_ خیلی مهم است که ما بدانیم مجموعه اعمالمان اگر دقت نظر نکنیم به واسطه دستبرد شیطان و مبتلا شدن به معاصی مهر "باطل شد" می خورد. امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که عمل صالح دشوار است. معمولاً ما عبادت می کنیم به خاطر ترس از جهنم و یا شوق حورالعین است. اما این که به خاطر خداوند عبادت کنیم کم است.

_ تا محرم عبادت نشوید عبادت بار است. امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که عبادتت می کنم که مستحق عبادت هستی. اما این عبادت خیلی کم است. اولیا خدا وقتی بیرون از نماز هستند دائم الصلوة هستند. خیلی خاص و کم هستند افرادی که با عبادت عشق بازی کنند. همه ما با انجام عبادت قصد به دست آوردن چیزی را داریم.

_ طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع)  نگهداری اعمال از انجام عمل بسیار مشکل تر است.شیطان ما را با حسادت می زند. در روایت داریم که حسادت را صد قسم آفریدند و نود قسم آن را بین علما تقسیم کردند و ده قسم آن را بین مردم تقسیم کردند. خیلی مراقب باشیم.

_فرمایشی از آیت الله بهاءالدینی است که میفرماید فردای قیامت تمام هدفمان خودمان هستیم وبه عزیزترین عزیزان هم نمی توانیم یک حسنه بدهیم. روزقیامت روز گرفتاری و فقر است و خودمان به حسنات احتیاج داریم. ایشان می فرمایند که اوج حقارت این است که غیبت کنیم. غیبت کسی را می کنیم که با آن رقابت داریم و نه این که با آن رفاقت داریم. زیرکی این است که غیبت نکنیم.

_ طبق روایت است اگر کسی غیبت کسی را کرد اعمال حسنه اش بدون اطلاع به کارنامه کسی که غیبت آن را کرده است منتقل می شود. یکی از بیچارگی های غیبت این است.در روز قیامت یک حسنه برایت موضوعیت پیدا می کند. آن چه که به حسنات و خوبی های ما ضربه می زند معصیت است. نگه داشتن عمل و ماندگاری بر ولایت در آخر الزمان سخت است.  

_ اگر مراقبت نکنیم و مبتلای به معصیت شویم هزار عمل ما به یک فوت شیطان است. بزرگترین گناه افتخار به گناه است. بین رحمت خدا و انسان با افتخار به گناه فاصله می افتد. ما دنبال این هستیم که انبار حسنات را پر کنیم ولی نمی دانیم که  گناه همه را ضربه می زند. شیطان انسان را از طریق نیت می زند. بعضی از گناه ها بی صدا است. ریا خیلی بی صدا است.

_ شرط عمل صالح آن جایی است که ما هنر داشته باشیم که ترک گناه کنیم و محبت اهل بیت را داشته باشیم. گناهان ما هم معمولاً گناهان بی سر و صدا و درونی است. تمام آمد و شد ها به هیئت ها و محافل مذهبی برای رسیدن به یک مطلوب و مقصود است. در این ها گیر نکنیم و مبتلا به خود نشویم.

_ بالاترین سلوک در دستگاه اهل بیت این است که سر به زیر انداخته و بگوییم ما بیچاره هستیم. وقتی به مقام گدایی اهل بیت رسیدیم سلطنت انسان امضا می شود. اگر در دستگاه اهل بیت خودت را بگیری آنها تو را ول می کنند و اگر خودت را ول کنی اهل بیت تو را می گیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین