عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
صدیقی در شانزدهمین اجلاس سالانه بنیاد غدیر:
امام جمعه موقت شهر تهران با اشاره به اینکه وجود خلیفة الله در زمین یک امتحان الهی است، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر حرکت غدیر و در مسیر ظهور امام زمان(عج) است.
عقیق:شانزدهمین اجلاس مسئولان و دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر صبح پنج‌شنبه 19 شهریور، با حضور حجج اسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران در ابتدا با اشاره به جایگاه امیر‌المؤمنین(ع) در تحکیم دین مبین اسلام بیان داشت:‌ مسأله خلافت الهی در روی زمین اختصاصی به غدیر و بعد از آن  ندارد، بلکه خداوند از آغاز خلفت مقرر فرمود، خلیفه در زمین وجود داشته باشد. در آیات «سوره بقره» خداوند متعال فلسفه خلیفه اللهی انسان را بیان فرموده است. در واقع وجود خلیفة الله در زمین یک امتحان الهی است.

وی افزود: مسأله امیرالمؤمنین(ع) در آیات قرآن شریف جزء مهم‌ترین مسائل زندگی بشر است، خداوند متعال در آیات متعددی به این امر از جمله آیه ولایت و آیه مباهله اشاره دارد، کلمه «انما» در آیه ولایت «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلَوةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَوةَ وَهُمْ راکِعُونَ» معنای محبت و دوستی را استثناء نمی‌کند، بلکه اشاره به ولایت امیرالمومنین(ع) دارد.

صدیقی بیان داشت: در آیه مباهله «فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ»، امیرالمؤمنین(ع) نفس پیامبر اکرم(ص) معرفی شده است. در واقع تمام کمالاتی که خداوند به خاتم انبیاء داده است، همه را به حکم این آیه شریفه به امیرالمؤمنین اختصاص داده است.

وی هدف از آفرینش و خلقت انس و جن مطابق قرآن کریم عبودیت حق تعالی دانست و ادامه داد: خداوند حاکم مطلق و رب العالمین است و علی فیض مطلق است، در قرآن است که علی(ع) را با دنیا و آخرت مرتبط کرده است، چرا که دین را جدا از ولایت نمی‌داند.

امام جمعه موقت شهر تهران با اشاره به خاطره آیت‌الله بهجت از رحلت امام گفت:‌ آیت‌الله بهجت می‌گفتند: چهره امام(ره) هنگام رحلت هم قشنگ بود و هم خندان از دنیا رفت، چرا خندان از دنیا رفتند، برای اینکه تمام عمرشان یک کار برای غیر خدا نکرد.

وی ادامه داد: وقتی انتخابات پولی و جریانی شد، شما توقع معنویت را نداشته باشید، چرا که ریشه معنویت را می‌برد، در واقع خدای متعال حکومت به مردم را بر عهده ولی خود قرار داده است.

صدیقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مسیر حرکت غدیر و در مسیر ظهور امام زمان(عج) است. غدیر یک مسأله فراعمومی که باعث تحکیم ولایت فقیه و باعث بیمه‌ شدن انقلاب اسلامی شده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین