عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره توجه خداوند به موضوع انفاق در سوره مبارکه یس گفت: خداوند انسان‌های بی‌تفاوت نسبت به تهی‌دستان را در ردیف کافران قرار داده است و جامعه اسلامی زنده نمی‌شود مگر در سایه ریشه‌کن شدن فقر.
عقیق:آیین اختتامیه طرح بزرگ قرآنی «1449 قرآن کتاب زندگی» با حضور حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.
ابوترابی‌‌ با اشاره به اینکه سوره یس قلب قرآن است، گفت: امام صادق(ع) از پیامبر(ص) نقل می‌کند که سوره یس قلب قرآن است شاید این نام‌گذاری به این خاطر است که مباحث توحید، نبوت و معاد در آن به زیبایی پرداخته شده است و حکمت و قدرت خدا در این سوره به خوبی تبیین شده است و با نگاهی به آیات نورانی سوره یس ما به سه حوزه توحید، نبوت و معاد هدایت می‌شویم.
وی سوریه یس را لبریز از حکمت دانست و گفت: همه معارف سوره یس و البته آیات قرآن کریم از اتقان و استحکام منطقی برخوردارند زیرا همه معارف قرآن مبتنی بر حکمت است. لذا قرآن کتاب حکیم است و البته خداوند در قرآن پیامبر را نیز حکیم معرفی می‌کند، زیرا پیامبر و امامان تجسم صراط مستقیم هستند و برای فهم صراط مستقیم دو راه یعنی «قرآن»، «پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)» وجود دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امامان کسانی هستند که حکیم و صراط مستقیم‌اند گفت: شما اگر امیرالمؤمنین(ع) را بشناسید قرآن حکیم را شناخته‌اید و با شناخت امام، صراط مستقیم را در زندگی خود پیدا می‌کنید. قرآن صراط مستقیم است اما زمانی که در دست امام معصوم و پیامبر(ص) باشد پس اگر امام را بشناسید قرآن و صراط مستقیم را می‌شناسید.
وی ادامه داد: در آیات مبارکه سوره یس بیان شده که عبد در صراط مستقیم است و رسول‌‌الله چون عبد خدا و تسلیم خداوند است صراط مستقیم است و اگر می‌خواهید بدانید از سوره یس توشه‌ای برداشته‌اید یا نه بدانید که در مقام عبودیت بهره‌ای برده‌اید یا نه؟ و خوشا به حال کسانی که در این راه با گام‌های استوار قدم برمی‌دارند.
ابوترابی تبعیت از قرآن را اولین ویژگی برای هدایت از قرآن برشمرد و گفت: کسانی که از این ویژگی بهره می‌گیرند کسانی هستند که زنده باشند، البته اینجا منظور از زنده کسانی است که از حیات عقلایی برخوردارند و اینگونه زنده‌اند، پس در این صورت انسان عاقل تحت تربیت قرآن قرار می‌گیرد و در سایه حیات وحیانی حرکت می‌کند و به حیات ابدی می‌رسد.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید عقلانی و علمی باشد زیرا قرآن ما را به سمت علم هدایت کرده و قرآن کریم انسان و جامعه عاقل و عالم را تربیت می‌کند و در این صورت انسان به حقایق علم و معارف نفوذ می‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر انفاق در سوره یس گفت: در آیه‌ای از سوره یس به انفاق اشاره شده و ثمره این آیه حیات اجتماعی است. جامعه اسلامی زنده نمی‌شود مگر در سایه ریشه‌کن شدن فقر و سلامت اجتماعی امکان ندارد. جامعه از غبار فقر پاک نمی‌شود مگر اینکه انسان به انفاق آراسته شود. انسان‌های زنده نسبت به تهیدستان بی‌تفاوت نیستند و در غیر این صورت به گفته قرآن در ردیف افراد کافر قرار می‌گیرند.



منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین