عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
دكتر محمد زبير حقوقدان نيجريه اي حضور زنان در حج را گسترده خواند واظهار داشت نقش و جايگاه زن دراسلام موضوع مهمي در جامعه بشري است و بايد به آن پرداخته شود.
عقیق:دكتر محمد زبير حقوقدان نيجريه اي تعامل ، همفكري و گفتگو ميان زائران خانه خدا در مراسم حج را رسالتي مي داند كه برعهده همه مسلمانان بويژه زنان مسلمان است .
دكتر زبير كه براي انجام مناسك حج وزيارت حرم نبوي به عربستان آمده است حضور زنان در حج را گسترده خواند واظهار داشت نقش و جايگاه زن دراسلام موضوع مهمي در جامعه بشري است و بايد به آن پرداخته شود.
وي گفت حضرت رسول اكرم (ص) هنگامي كه اسلام را معرفي كرد همسرش نخستين فردي بود كه از آغاز رسالت مطلع شد و به ياري پيامبر برخاست.
اين حقوقدان نيجريه اي با اشاره به اينكه دراسلام جايگاه زن و مرد ترسيم شده است افزود درجهان امروزموقعيت زنان با چالش هاي بيشتري نسبت به مردان روبروست . وي اضافه كرد براي داشتن درك درست و دقيق از جايگاه زن دراسلام علاوه بركار كارشناسي به دانش ، علم ،آموزش و پژو هش نياز منديم .
دكتر زبير با تاكيد براينكه نقش زن را نمي توان درخلقت ناديده گرفت اظهار داشت خلقت زن نشاندهنده توانايي خداوند است.
اين انديشمند نيجريه اي بااشاره به اينكه زن ومرد دركنار هم معنا پبدا مي كنند گفت اين دو موجود بايد دركنار هم باشند و در زير چتر اسلام جمع شوند ، درجامعه اسلامي رفتار با زنان محترمانه است .
بگفته دكتر زبير هستي و حيات بدون زن بي معناست چرا كه از دامان زن مرد به معراج مي رود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین