عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي (ناجا) گفت: مسوولان دستگاه هاي اجرايي متولي و عضو ستاد اربعين بايد براي تردد 2 ميليون و 500 هزار زائر از مرزهاي كشورمان در اربعين امسال آمادگي داشته باشند.
عقیق: سردار حسين اشتري در نشست ستاد پشتيباني قرارگاه اربعين كه در محل پايانه مرزي مهران برگزار شد، از تلاش همه مسوولان اجرايي در برگزاري باشكوه آيين اربعين سال گذشته تقدير كرد.
وي اظهار كرد: اين آيين معنوي بزرگترين كنگره شيعيان در سراسر عالم است و همه بايد براي خدمتگزاري به زوار اباعبدالله الحسين (ع) به خود بباليم و به آن افتخار كنيم.
سردار اشتري افزود: شكوه و عظمت آيين اربعين پارسال آنچنان بزرگ بود كه نه تنها اتحاد ملت عراق بلكه جهان اسلام را در مقابل هجمه و توطئه هاي استكبار جهاني بدنبال داشت.
فرمانده ناجا يادآور شد: آمريكايي ها، رژيم صهيونيستي و عوامل دست نشانده آنها در منطقه با ايجاد گروه هاي تكفيري و تروريستي در منطقه فجايع بسيار ناگواري را بوجود آوردند كه با حضور چندين ميليوني عاشقان مكتب اهل بيت (ع) در اربعين پارسال، ترفندهاي خطرناك آنان خنثي شد.
سردار اشتري ادامه داد: زوار براي سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه تردد مي كنند و از هم اكنون تمهيدات لازم توسط نيروي انتظامي براي تسهيل در تردد زوار انجام شده است.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: نيازمندي هاي اين سه مرز بايد از قبل شناسايي شود و بطور قطع ناجا تمام امكانات و تجهيزات لازم را براي تردد زوار در ايام اربعين در اين مرزها بكار خواهد گرفت.
سردار اشتري گفت: گيت هاي ورود و خروج در مرز مهران به 46 گيت افزايش پيدا كرده و پيش از آيين اربعين امسال امكانات مورد نياز اين مرز نيز آماده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه پارسال در صدور ويزا و گذرنامه مشكلاتي ايجاد شد، افزود: سازمان حج و زيارت بايد پيش از فرا رسيدن اربعين امسال، هماهنگي هاي لازم را با دولت عراق براي صدور ويزا و گذرنامه انجام دهد.
وي يادآور شد: بطور قطع هر شخصي كه براي زيارت در ايام اربعين تردد مي كند بايد داراي گذرنامه و ويزا باشد و در اين رابطه رسانه ها و از جمله صدا و سيما بايد به مردم اطلاع رساني كنند.
وي همچنين بر كنترل و مديريت خودروهاي شخصي و عمومي در جاده هاي ارتباطي در زمان اربعين تاكيد كرد و گفت: مسير ارتباطي ايلام به مهران داراي اشكالات زيادي است كه بايد مرتفع شود، البته اين مسير بايد به بزرگراه تبديل شود.
سردار اشتري اظهار كرد: احداث پاركينگ يكي از مهمترين نيازهاي شهر مهران است و پارسال مشكلات زيادي در اين بخش داشتيم كه امسال بايد اين موضوع كنترل و مديريت شود.
اين نشست با حضور سردار حسين اشتري فرمانده ناجا، سردار تقي مهري فرمانده پليس راهور، سردار قاسم رضايي فرمانده مرزباني ناجا، محمدرضا مرواريد استاندار ايلام و تعدادي از مسوولان كشوري و استان ايلام در مرز مهران برگزار شد.


منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین